Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno
Dat is toch een beetje gestoord. Gehandicapte kinderen laten inslapen.
|
Mijn uitspraken zijn gebaseerd op wat ik geloof, net zoals uw uitspraken gebaseerd zijn op wat jij gelooft.
Vanuit die basis is het niet gestoord om gehandicapte kinderen te laten inslapen, integendeel, het is een verlossing.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude
Je kan geen persoon bezitten. Het zijn jouw lichaamcellen niet meer maar een unieke combinatie uit beide ouders.
Trouwens, waar trek je de grens? Inslapen als ze niet blond zijn met blauxe ogen? 
|
Dit is een geldig punt. Wij leven in een wereld waar we voor alles wetten willen, en dus ook voor alles grenzen willen trekken.
En als je hier een grens moet trekken, dan is het inderdaad heel moeilijk om die grens te bepalen.
Je moet vooral vertrouwen op het oordeel van de ouders.
Maar als de ouders gestoord zijn (en dus enkel kinderen willen die blond zijn met blauwe ogen), dan is het wel erg voor dat kindje.
Maar anderzijds,
als dat kind doof en blind is en niets aan zijn leven zal hebben (belangrijkste zintuigen zijn gewoon weg en zorgt ervoor dat een volledig "menselijke" ontwikkeling nooit zal plaatsvinden),
dan vind ik het gestoord van de maatschappij om de ouders ervan te weerhouden om dit kind te laten inslapen.
En ik vind het fout dat de maatschappij momenteel meer te zeggen heeft hierover (dankzij / omwille van de democratie) dan de ouders.
Je kan zeggen dat het kind geen "bezit" is van de ouders, maar dan vind ik dat je ook moet zeggen dat het kind al zeker geen "bezit" is van de maatschappij.
De ouders hebben nog altijd meer te maken met het kind dan de maatschappij.
Als zij denken dat ze hun doof + blind kind helpen / verlossen door het te laten inslapen, dan moeten ze dat ook mogen.