Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2010, 18:58   #4
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Wij zijn vrijdag 7 mei 's morgens met 14 militanten de borden beginnen beplakken, de dinsdag toen men in Brussel de campagne lanceerde zijn we dan borden beginnen plaatsen met 2 camionette's met telkens 3 personen.

We hebben 8 vrijwilligers meer dan de vorige campagnes en zijn dus opmerkelijk sneller en meer zichtbaar. Het aantal gevallen van agressie is desalniettemin niet recht evenredig met onze vergrootte maatschappelijke aanwezigheid. Gelukkig...

Veel opgestoken duimen maar natuurlijk ook de gebruikelijke middevingers etc. Alhoewel dat echt wel meevalt dit jaar... Of dat goed is of slecht is natuurlijk een andere vraag.

Voorts hangt het er echt vanaf waar in de regio je bent. Op wat heel hevige verbale agressie van allochtonen na hebben wij gelukkig deze campagne vooralsnog niet te maken gehad met hetgeen onze collega militant hierboven overkomen is. Nu ga ik omwille van mijn werk natuurlijk niet alle dagen mee. We verdelen alles zo goed mogelijk. Mensen die borden plaatsen, anderen die ze beplakken, nog andere die markten doen, weer anderen die gaan bussen... maar hetgeen natuurlijk wel blijft opvallen is het aantal vernielde borden dat althans in onze regio toch ieder jaar status quo blijft. Wij hebben er op dit eigenste moment 8 vernielde op 100 en dat is ongeveer hetzelfde als 2009.

Ik wens mijn collega militant van harte beterschap en veel goeie moed!