Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
En jij denkt dat ze 1/3e gaan aanvaarden? Nadat ze decenia lang ondergefinancieerd waren?
|
Leg uit: ondergefinancieerd.
Citaat:
Weeral absurd: 35% van de bevolking, 30% van de economie moet 50% schuld op zich nemen? Waarom zou wallonie ooit toestemmen?
|
Het geld is opgegaan aan het vullen van de putten van de walen, ze mogen blij zijn dat ze er met 50% vanaf komen. 80% lijkt mij rechtvaardiger. En dan heb ik het nog niet over de herstelbetalingen voor de grond die ze ons afgepakt hebben, onze cultuur en goede faam die ze vernietigd hebben en de morele schade.
Citaat:
Je snapt het niet he? Bank X heeft nu een lening over 1-2-5-10 jaar voor X dollar/euro/whatever aan BELGIE. Denk je nu echt dat die zomaar gaan aanvaarden dat dit plots naar wallonie gaat? AUB informeer je eens over die materie is redelijk complex en helemaal niet "we trekken ons niks aan wat de andere ervan denken" dan krijg je effectief een grieks scenario.
|
Rente dient om risico's te dekken. En de splitsing van Belgie is een risico dat perfect voorzienbaar was en dus in de rente ingerekend.
Citaat:
Hoe? Hoe ga jij een administratie die nu honderd duizenden omvat met een vingerknip verhuizen en aanpassen naar puur vlaanderen?
|
Er staat meer dan genoeg kantoorruimte vrij om een verregaande decentralisatie-oefening door te voeren. En het personeel zal daar heel blij mee zijn, hoevelen komen er niet elke dag van West-Vlaanderen en Limburg naar de vijandige Brusselse omgeving. En voor de rest zijn er vandaag communicatie-middelen genoeg. Veel ambtenaren hebben vandaag al de mogelijkheid een deel van hun tijd thuis te 'werken'.
Nee, dit is geen probleem, ik zou zeggen eerder een opportuniteit die we moeten grijpen. Het is goed voor de ambtenaren, en het bespaart enorm veel geld dat we vandaag uitgeven aan het terugbetalen van veel te dure buildings van de Brusselse bouwmaffia.