Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2010, 21:40   #160
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
I HATE HIPPIES
Wil je nu zeggen dat je rechtvaardigheid, zorgzaamheid, geweldloosheid e.d. haat?

Citaat:
Als iedereen vegie wordt is er ook landbouwgrond tekort want ipv stukje vlees moet je dan 6 borden konijnevoer eten.
Nee, je moet dan niet 6 borden konijnevoer eten. Je moet dan eten wat veganisten eten. En voor veganisme is minder akkerland nodig dan voor de huidige intensieve veeteelt.
Overigens: als ik zou pleiten voor een mondiaal veganisme, dan is dat niet in eerste instantie omwille van ecologische redenen, maar wel omwille van dierenrechten. Het argument van dierenrechten staat eigenlijk veel sterker dan het milieu-argument. Maar dat zou dus ook wel kunnen betekenen dat de bevolking zou moeten krimpen. Waarschijnlijk zal toch de bevolking moeten krimpen, want ik geloof niet dat we de wereldbevolking kunnen blijven voeden: ik denk aan het probleem van peak oil (straks wordt de kunstmest duurder, want kunstmest wordt gemaakt met aardgas), bodemerosie (onze landbouwtechnieken met eenjarige teelten en monoculturen zijn erg destructief voor de teelaarde) en watertekorten (fossiele grondwatervoorraden geraken op en rivieren drogen uit, dus peak water). Dus hoe gaan we om met droogte en onvruchtbare akkers zonder kunstmest? Biologische permacultuur is daarvoor één van de beste oplossingen, maar de vraag is of dat de huidige wereldbevolking duurzaam kan voeden.

Laatst gewijzigd door Deepeco : 26 mei 2010 om 21:40.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden