Gisteravond laat kreeg ik toevallig een stuk te zien uit een debat op VRT waar voorzitter Frank Vanhecke van het Blok werd geconfronteerd met Mevrouw
Khadija Zamouri van de VLD (2de plaats op de Brusselse lijst achter Sven Gatz).
Onvermijdelijk kwam het thema criminaliteit, integratie, jongerenproblematiek enz omtrent allochtonen ter sprake.
Khadija Zamouri (37, moeder van 2 kinderen van 9 en 11) die een echte Vlaamse Brusselse is en in Koekelberg woont, stelde een paar prangende vragen. Vanhecke kwam al snel in nauwe schoentjes, ttz hij werd er toe verleid om
het achterste van zijn tong te laten zien.
Vanhecke poneerde dat allochtone jongeren die 'zwaardere' criminaliteit plegen, gedenaturaliseerd en uitgezet moeten worden en 'terug
naar eigen land'. Het aloude bekende Blok-standpunt dus.
Concreet betekent dit in het geval van Mevr. Khadija Zamouri die 100% Vlaamse is, dat wanneer haar (of één van haar) kinderen ooit wat zouden mispeuteren in de toekomst, die jongere wordt teruggestuurd maar ja....
naar waar?
Vanhecke: "Als Uw kinderen zich gedragen zoals onze kinderen dat doen, mag U
bij ons blijven".
"Bij ons?" sprak Khadija Zamouri, "maar ik ben hier
bij mij Mr Vanhecke!"
Het is duidelijk dat Vanhecke de prima geïntegreerde en sympathieke Khadija Zamouri, weigert als Vlaamse te zien, als volwaardig burger van dit land, en voor eeuwig en altijd met de stok van mogelijke uitzetting zal dreigen. Is het niet haar, die hij bedreigt, dan is het wel naar haar kinderen. Voor Vanhecke zijn èn blijven geïntegreerde en zelfs volledig geassimileerde burgers van allochtone origine, definitief en voor immer en altijd:
tweederangsburgers.
Gisteravond was het een wansmakelijke vertoning in het genre van de Beauty and the Beast. Een avond waarvoor ik me schaam dat iemand die beweert de standpunten, waarden en tradities van dit land te verdedigen, zich zo
schofterig kan opstellen tegenover iemand zoals Mevr. Khadija Zamouri.
Meneer Vanhecke: U bent beslist de
Schoft van de Week!
Webstek van Khadija Zamouri
http://khadija.vldbrussel.be/