Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2010, 06:31   #1
SS Leon Bult
Burger

Standaard Fiscale fraude in Belgie - Ho zo gemakkelijk

De trukken via de topsport !!!!!!!!

Er zijn hier duizend en 1 achterpoortjes om fiscale fraude te plegen.
Ik ga het over de sport en de de ropsport hebben, waar niemand over spreekt.

Onze voetbalgoden.
Een zeer goede kennis van mij, heeft vroeger (Weckx was toen minister van sport) in de hoge raad van bestuur van het BLOZO gezeteld.
BLOZO is niets meer als de bank voor Vlaanderens sportfederaties enz.....

Een hoge topambtenaar van het BTW milieu had een volledig onderzoek laten verrichten over het reilen en zeilen van de sportclubs en sportfederaties.
1001 overtredingen waren aan het licht gekomen, doch ik hou me even alleen aan het bijzonderste.

Jaarlijks worden er voor miljoenen transfers verricht onder de sportclubs van spelers (vooral voetbal) van zowel 1* devisie tot 4* nationaal.
OP GEEN ENKELE VERKOOP OF TRANSACTIE IS ER OOIT BTW BETAALD

Toen zijn verslag binnen kwam aan alle instanties, stond Belgie op zijn kop achter de schermen (Mocht totaal geen tuchtbaarheid aan gegeven worden)

Men kwam tot de constatatie, indien er BTW zou moeten betaald worden met terugwerkende kracht, dat ALLE sportfederaties hun boeken konden neerleggen.
Hier kan ik nog inkomen ( de terugwerkende kracht)
Maar waarom, wordt hier nooit meer over gesproken? Waarom mogen bv clubs als Anderlecht, Brugge enz... ( noem er zomaar even 2 op) spelers verkopen zonder BTW af te dragen ??????????
Simpel - Aan brood en spelen mag men niet raken al van tijdens het Romeinse Rijk.
Al het bijkomend gesjoemel van ontduiking via deze toegestane fraude kan en mag ik niet onthullen om ook diegenen die wel achter de BTW inning stonden niet in discrediet te brengen, want met mes op de keel hebben ze deze fraude oogluikend roegestaan.

Onze topsporters in Monaco

Waarom gaat men in feite in Monaco of een ander fiscaal paradijs wonen ?
Niet voor het prijzengeld dat ze ontvangen bij een overwinning (hierop betalen ze gewoon belasting volgens de normale schaal - toch op het officieel gedeelte)
MAAR WEL VOOR HET SPONSORING GELD
Even een voorbeeld
Neem nu Stevan Everts - Wat zou deze man verdient hebben enkel en alleen door zijn wedstrijden te rijden ? Al ooit iemand gehoord , van de prijzenpot van deze motorcross is ..... ???????? NIEMAND
Maar hij heeft wel miljoenen verdient aan sponsoring geld van bepaalde motormerken.

Hoe zit dat nu met dat sponsoringgeld ?
De firmas die dat uitbetalen, mogen in Belgie dat voor 100% aftrekken van hun belastingen.
Maar de atleet die dat verkrijgt moet hiervan 85% terug betalen aan de belastingen.
Ook ik zou in Monaco gaan wonen.

Waar zit nu de grootschalige fraude over deze sponsoring?
We nemen even onze bekenste Belg tussen Amsterdam en Parijs
Baron Eddy Mercks
Deze 3 voudige dopingbaron (vroeger kreeg men nog een titel van Baron als z je 3x positief tijdens de tour) had een florerende zaak van koersfietsen.

Eddy had een zoon Axel en deze MOEST in Monaco gaan wonen.
Moest, omdat vader zijn zoon ging sponseren voor abnormale bedragen.

Vader Merckx schreef en schreef en schreef maar sponsorgeld over naar Axel's rekening in Monaco en onze Eddy kon alles aftrekken van de belastingen en zoontje werd rijk doordat hij geen belastingen hierop moest betalen in Monaco.
Maar zo rijk nu ook weer niet, want zoontje kwam regelmatig naar huis met enkele sportzakken cash geld die terug aan vader werden gegeven

Goed circuit niet? VOLLEDIGE AFTREK BIJ DE BELASTINGEN EN DAN NOG EENS TERUG ZAKKEN ZWART GELD.
(dit is maar 1 voorbeeld van de zoveel anderen en manieren om in de sport fraude te plegen)

Welke partij durft dit nu eens aanpakken I.P.V invalieden,gewongen leefloners en stempelaars die WEL willen werken aan gestapo praktijken te onderwerpen?

Ben benieuwd
Leve de Rode Duivels - Hebben we verloren? -Speelt geen rol, we betalen toch geen BTW
SS Leon Bult is offline   Met citaat antwoorden