Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2010, 09:02   #22
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
1. Ik bedoel direct rond Brussel (bv Sint-Genesius-Rhode).
2. Klopt.
3. Dat vind ik ook, maar heel wat Vlamingen redeneren jammergenoeg zo niet. Ik kan dat ook maar vaststellen.
En of er Franstaligen in de faciliteitengemeenten wonen of niet, en of ze eventueel in de meerderheid zijn of niet, maakt hen nog steeds geen inwoners van Brusselse gemeenten.
Vele van die Brusselaars zijn net BSL ontvlucht om allerhande redenen (fiscaal, overlast, ....) en willen zeker niet terug bij Brussel, maar willen in Vlaanderen blijven wonen.
En dat het ook anders kan bewijst Wemmel, een andere faciliteitengemeente in de Vlaamse rand, waar bij de vorige verkiezingen op meer dan 11.000 oproepingsbrieven, 260 Franstalige inwoners om een brief in het Frans hebben gevraagd. En neem van mij gerust aan dat die 260 inwoners 'die-hards' zijn die allicht puur om principiele redenen een Franse vertaling aanvroegen.

De beleidsmensen van de faciliteitengemeenten die nu halsstarrig weigeren om de oproepingsbrieven enkel in het NL te versturen, doen dit enkel om olie op het vuur te gooien, ter meerdere eer en glorie alleen voor zichzelf. Niet voor de inwoners van hun gemeenten.

Laatst gewijzigd door job : 27 mei 2010 om 09:15.
job is offline   Met citaat antwoorden