Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2010, 09:09   #35
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Zo typisch voor AdrianHealey die enkel maar de negatieve motivatie in een mens kan herkennen. Er bestaat ook zo iets als rechtvaardigheidsgevoel. Ik vind het helemaal niet erg dat er rijken zijn. Zo geef ik de familie Colruyt een pluim omdat die hun best lijken te doen voor hun personeel en het milieu. Heb zelf jarenlang met plezier voor een baas gewerkt die het beste voor had met zijn bedrijf en zijn mensen tot hij stierf en zijn zoontje alles in handen kreeg de boel verkocht en als ceo alles verkaste naar China. Zoontje is van uw soort.
Het is niet uit jaloezie dat ik deze draad start over die brouwerij families maar omdat die ondanks hoge winsten en fabuleuze rijkdommen 300 gezinnen wilden op straat zetten en alleen maar door een wekenlange staking en niet uit menslievendheid op hun besluit terug kwamen.
Het zijn rijken zoals hen die andere hardwerkende bedrijfsleiders die wel om hun mensen geven en die zelfs als het slecht gaat proberen ze te behouden een slechte naam geven. Als er wat minder mensen van uw soort zouden zijn dan zouden bedrijfsleiders algauw terug meer het respect krijgen dat ze verdienen.
Duik eens in de jaarverslagen van dat bedrijf, en je zal zien waar die kerels hun winsten vandaan halen en waar niet. Je hoeft zelfs zoveel moeite niet te doen, if I remember correctly waren ze maandag zelfs nog op het nieuws om aan te geven dat er geen één Belgisch bedrijf is dat meer belastingen betaalt dan hen.

Die winsten komen uit landen zoals China, de US en Zuid-Amerika. De landen in West-Europa doen het op dat vlak een heel pak minder goed en daar hebben ze inderdaad sterk afnemende volumes. Ga jij stellen dat werknemers hier de opbrengsten uit andere landen moeten kunnen opsoeperen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden