Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2010, 09:19   #4
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

"Waarom doen psychiaters wat ze doen", dit is de vraag die mij al 3 jaar bezig houdt. En ik heb echt nog steeds geen idee wat hun motivatie kan zijn, want ik geloof zelf niet dat geld de enige motivatie kan zijn, zoals sommige wetenschappers overigens wel geloven.

Een Nederlandse hoogleraar stelde dat de psychiatrie gebaseerd is op een dogma (een complexe samenhang van hypothesen), en daarin kan ik mij het meest vinden. Maar het biedt nog steeds geen duidelijk antwoord op de vraag waarom.

In een recente uitzending van Novum stelde VVD kamerlid Anoushka van Miltenburg dat deze inhumane isoleercel praktijk komt door de cultuur in de psychiatrie, en niet door een gebrek aan geld of personeel.

http://www.youtube.com/watch?v=evF3K9D52fo

Want waarom sluit je een onschuldig meisje in een isoleercel op met poep aan de muur van vorige patiënten? Of met kakkerlakken over de vloer, en laat je ze poepen op een kartonnen po die het "personeel" dan met veel tegenzin moet opruimen, ook als het omgevallen is?

Waarom laat je dat 50 jaar zo voortduren en ben je pas bereid tot verandering als je echt gedwongen wordt door actie vanuit de politiek?

Daar moet een achterliggende motivatie voor zijn.

Aan de mensen ligt het niet, ik heb met ze gesproken, ook in de isoleercel. Het zijn soms lieve en feitelijk onschuldige meisjes van 22 jaar oud die volledig voor rede vatbaar zijn als je op een respectvolle manier met ze omgaat. Die verdienen geen 2-3 maanden isoleercel als ze met veel verzet medicijnen weigeren.

https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven)
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden