Discussie: Preventiecampagne
Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2004, 13:01   #5
eddy devliegere
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Beste,

Aan mijn nick ziet u waarschijnlijk al dat ik heel groen gezind ben.
Maar er is iets dat ik niet snap aan jullie partij.

Het grootste probleem van deze tijd is toch wel het feit dat de problemen niet meer gaan te overzien zijn als we zo nog enkele jaren doordoen.
U en iedereen hoeven maar rondom zich te kijken om te zien dat het grondig misgaat met de wereld;
Wellicht zo goed als alle politieke partijen maken hier geen punt van en zijn nog bezig over migranten, belastingen, gratis toestanden enz. ...
De conclusie die ik hieruit trek is dat zelfs de politici de rode (groene) daad verloren zijn en zich bezig houden met bijzaken in plaats van topprioriteiten!!
Het moet toch de allergrootste prioriteit zijn, van jullie partij zeker, maar eigenlijk ook van heel de wereld, om ervoor te zorgen dat onze kinderen ook nog in deze wereld kunnen leven! Om u maar aan enkele dingen te herinneren: het water raakt langzaam maar veel te snel op, zuivere lucht is zeldzaam, natuur verdwijnt voor industrie, ...
Dit gebeurt allemaal nog steeds terwijl we weten dat dit niet zo kan blijven doorgaan!

En ik vind persoonlijk dat Groen! één van de partijen is die voor de grootste uitdagingen in de geschiedenis staat, (de andere partijen ook, maar die hebben duidelijk laten blijken dat het voor hen absoluut geen topprioriteit is) de nieuwe belangrijkste revolutie ooit, maar dit keer een positieve: de groene revolutie!
En ik denk niet dat je kan zeggen dat dit niet realiseerbaar is, want we raken hier een fundamenteel punt aan dat voor alle mensen hetzelfde is, voor Israël en Palestina, de westerse wereld, de derde wereld en de Islam, voor Bin Laden en Bush, ze willen gelukkig zijn, in deze wereld! En hun kinderen ook gelukkig zien opgroeien, in deze wereld ...
En gelijk het er nu naar uitziet gaat dit niet meer lang mogelijk zijn.

En ik denk dat jullie partij hier een geweldig groot punt van moet maken waar iedereen alleen maar voordelen bij heeft!
Zo gaan jullie veel meer dan slechts de kiesdrempel halen, en ook maar vooral het fundamentele inzicht dat er een andere manier bestaat om om te gaan met het milieu zoals Bacon en Descartes indertijd formuleerden! Een Groene manier!
En met wat geluk, als we enkel jaren verder zijn, gaat niet alleen de Belgische bevolking dit inzien maar langzaamaan de hele wereld inzien dat ze voor de grootste uitdaging ooit staan! De natuur teruggeven wat wij haar allemaal hebben ontnomen, zodat ze ervoor kan zorgen dat het hier voor ons nog heel lang leefbaar blijft, en als ik dan nog verder mag gaan, of ben ik nu te optimistisch? ... Als iedereen merkt dat dit een doel is dat voor iedere mens hetzelfde is, en dat we allen gaan moèten samenwerken om te realiseren dat hier nog lang en gelukkig op aarde geleefd kan worden, bereiken we misschien ooit de ultieme wereldvrede...

Ik zeg jullie één ding: het westen, en de hele wereld, gaat zijn tactiek toch moeten veranderen omdat de aarde anders niet meer leefbaar gaat zijn. En dit is jullie kans om hier een ongelooflijk punt van te maken! Dit overal te propageren (televisie, radio, documentaires, telefacts, terzake, het nieuws, ...!
Dit zou ongelooflijk positief zijn voor jullie partij, de groene preventiecampagne. Preventie tegen de ondergang van de aarde.
Gebruik de feiten die er zijn (broekaseffect, klilmaatverschuiving, 0.6% drinkbaar water,... met alle gevolgen vandien) en maak er een ongelooflijke campagne van!!

Mijn stem hebben jullie al vast!
volledig mee eens
GROEN :vergeet de rode punten en ga voor groen
eddy devliegere is offline