Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2010, 09:43   #51
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Het gaat hier niet om jong tegen oud, hoor (ik ben zelf 30, de leeftijd waarop zowat iedereen een brief in de bus krijgt, zoals het geval is voor een groot deel van mijn vriendenkring). Het gaat erom dat ik hier (en niet alleen hier) een boel mensen hoor zeiken over "hunne vrije zondag" die ze dan moeten opofferen. Nu hebben ze daar het perfecte excuus voor met BHV, maar dat is al meer dan tien jaar een probleem. Sorry, maar mensen die die enige zondag belangrijker vinden dan het recht om te gaan stemmen met burgers als bijzitters en tellers verdienen niets meer of minder dan een dictatuur.
Het hele VL versus Wallonië gezever en het BHV-debacle doen me weinig, maar dat neemt niet weg dat ik enige oproep om bij te zitten of voor te zitten ook botweg zou weigeren. Hoezo burgerplicht? Hoezo prioriteiten? Hoezo, dit moet sowieso door burgers gedaan worden?

Ik werk meer dan hard genoeg om mijn vrije tijd als heilig te beschouwen, dus er is geen haar om mijn hoofd dat er aan denkt om op een zondag quasi gratis voor de staat te gaan werken, laat staan dat ik me ertoe ga laten dwingen. Als ze willen dat ik dat doe, dan kunnen ze het komen vragen, me een loonvoorstel doen en dan zal ik ze wel laten weten of ik interesse heb of niet.
Sfax is offline