Discussie: Ga jij echt dood?
Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2010, 10:11   #160
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Wat ook interessant is, om de astrale realiteit niet alleen te geloven, maar ook te beleven zijn projecties buiten het lichaam.

Het probleem is dat dit zeer bewustzijngevoelig is, als je er zelf niet in gelooft, zal je het ook minder spontaan krijgen. Je kan er wel voor oefenen, op het internet staan er verschillend methodes. Maar over het algemeen zal iemand die ervoor openstaat er minder moeite moeten voor doen, dan iemand die eraan begint met de overtuiging dat het toch niet echt kan.

Ik heb dat al verschillende keren gehad en zo voel je een beetje hoe het is om geest te zijn. De kwaliteit van je bewustzijn kan wel enorm varieren. Soms ben je zo half bewust en kan je in een droom overgaan, maar soms ben je ook enorm bewust van het feit dat je nu projecteert in een andere realiteit, en wil je zoveel mogelijk exploreren.

Projecties in de echte fysische realiteit (dus niet in een astrale die er net naast ligt) zijn eerder zeldzaam en gebeuren meestal maar bij levensbedreigende situaties of bij ziekte. Het bewustzijn van de persoon verlaat dan bijna volledig het lichaam. Bewuste projecties in de fysische realiteit zijn heel zeldzaam maar er zijn mensen die het kunnen.

Je kan bijvoorbeeld door muren wandelen, maar niet altijd. Deze realiteit is al veel meer bewustzijngevoelig dan de onze. Als je gelooft dat je door muren kan wandelen, dan zal het lukken. In onze dagdagelijkse wereld hebben we de (onebwuste) overtuiging dat dit niet kan. Als ik buiten mijn lichaam ben en probeer door het raam te vliegen, dan lukt dit soms eerst niet en stuiter ik tegen het raam. De dagdagelijkse overtuiging dat je niet door een raam kan gaan zindert nog na. Als je echter je concenteert en een klein aanloopje neemt, dan ga je er wel door.

Zwaartekracht is ook zo sterk niet meer, je kan rondvliegen met je intentie. Het is moeilijk uit te leggen, maar buiten gewoon wandelen kan je ook vliegen. Je beschikt over een extra manier van bewegen. Je wordt altijd wel terug een beetje naar beneden getrokken door de zwaartekracht als je zelf niets doet.

De realiteit zelf lijkt soms heel sterk op de fysische realiteit (bijna een exacte kopie) of is iets heel anders. Soms kan je in realiteiten terechtkomen die heel rustgevend zijn , bergdorpjes. Soms in realiteiten waar het altijd nacht is en duistere kastelen op bergen staan enz...

Echt hogere realiteiten heb ik nog niet in geraakt. Het schijnt dat de hogeren realiteiten steeds minder op de fysische realiteit gaan lijken, en steeds meer gedachtegevoelig worden, en het licht veel helderder en mooier wordt.
Waarschijnlijk ook allemaal lucht.
Achja, meer voor ons zeker