Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2010, 11:33   #386
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Natuurlijk bedoel ik dat niet.
Een coalitie wil zeggen dat iedereen wat water in de wijn doet.

Mag of kan Olijke Bart dat niet ?
Wat een gezever, met die kompromissen en dat water in de wijn.

Het zit veel genuanseerder ineen;
zo vb. heeft iedere degelijke partij wel bepaalde breekpunten.

Ik zie de groenen nog niet zo gauw akkoord gaan met het wijzigen van het voorgenomen beleid om de kernsentrales af te bouwen. Hoogstens een klein beetje meer uitstel (en dat zullen die van ekolo nog rapper slikken dan die van groen, behoudens dat ik die nieuwe voorzitter niet zo goed kan inschatten. Inzake kommunotaire dinges lijkt hij toch iets meer op zijn strepen te staan, vermits sedert kort de boodschap is dat ook de groenen bhv zullen splitsen, als het op een stemming aankomt).

De breekpunten voor de nva zijn gekend;
een ervan is dat de nieuwe regeling geen hipoteek mag leggen op toekomstige verdere staatshervormingen, bla bla ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline