Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
 Ik zou hier wat artikels van PubMed posten, maar jij kan daar niet aan (die zijn immers betalend). Zoek er misschien eens wat gratis artikels over. Begin met de zoektermen 'cannabis' + 'psychosis'. Veel leesplezier.
Ik wéét wat THC kan doen met het menselijke brein, beste vriend. Jij bent iemand die het heeft horen donderen maar niet weet waar de klepel hangt. Ik kom quasi dagelijks in contact met mensen die een reactieve psychose op cannabis of andere drugs hebben gedaan.
|
En ik kom dagelijks in contact met mensen die nooit iets kwalijks hebben ondervonden van het gebruik van cannabis, inclusief mezelf. Misschien omdat u in dat vakgebied tewerkgesteld bent, komt u meer in aanraking met de kwalijke gevolgen van druggebruik. U vergeet wel de overgrote meerderheid die geen schade ondervind (een klassieke truc). Ik ontken dan ook nergens dat cannabis geen psychoses kan veroorzaken, ik ontken dat deze voorkomen bij mensen die geen natuurlijke aanleg hebben voor psychologische aandoeningen zoals schizofrenie.
Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 27 mei 2010 om 17:32.
|