Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Het probleem is dat het Nederlands niet internationaal aantrekt! Noem me een Nederlandstalig liedje die buiten Vlaanderen en Nederland gescoord heeft! Zelf het Roemeens trekt meer aan, u kan denken wat u wil over dat liedje maar het was wel een dikke Europese zomerhit een aantal jaren geleden :
http://www.youtube.com/watch?v=kF89Q6o99z4&translated=1
Pas op, ik heb natuurlijk helemaal niets tegen het Nederlands maar u moet wel toegeven dat het waar is. Een Vlaamse artiest die internationaal wil scoren, is verplicht in een andere taal te zingen. Neem Helmut Lotti : hij is alleen bekend buiten Vlaanderen sinds zijn Klassiekers. Toen hij in het Nederlands zong, was hij alleen in Vlaanderen bekend.
|
Het was nochtans een Franse universiteit die op basis van een heel scala aspecten (aantal sprekers, literaire output, aanwezigheid op internet, vertalingen van en naar, en dergelijke) op de
7de plaats plaatste van meest belangrijke talen in de wereld.
Natuurlijk zijn er grotere en belangrijkere talen volgens deze zelfde aspecten, en ja, logischerwijs zijn dit onder andere Engels, Frans, Duits.
Maar uw bewering slaat nergens op. Tja, tenzij u een taal waardeert op basis van hoe erotisch het klinkt. (dat zou me
op zich van een Franstalige niet verbazen, maar toch lijkt me dat een gebrekkig criterium)