Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2010, 00:12   #11
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Menselijke reactie! Probeer je in te leven dat de Surinamers een beter land willen hebben. Ze hadden eerder Bouterse en zijn partij weggestemd onder de leus; Geef mij mijn oude schoen terug. Zo kwam deze laatste regering van Venetiaan aan de macht. Maar hij voldeed niet. Veel werkloosheid, veel Hoolandse invloeden en vooral corruptie, de nagel aan onze doodkist. Men is zich bewust van Bouta's verleden, maar hij is niet de enige persoon in zijn partij. Er zijn andere capabele leden die de indruk geven begaan te zijn met het lot van de arme Surinamer. Tevens speelt de mogelijheid om de dekolonisatie af te maken en losser te komen van Nederland. Surinamers zijn doodgewone mensen, maar men wilt hen zo obsessief als zó anders en zó vreemd afschilderen. Ik beschouw de VVD en haar relatie met de roofbank als zeer kwalijk. Een illegale Somalische in de Tweede Kamer en geen journalst die vragen stelde. Mogelijke reden waarom al die Somalies naar Engeland werden verjaagd? Wij zitten hier met gevallen kabinetten en enorme tekorten, misdaad, drugs, corruptie, draaiende politici, gedwongen euthanasie op bejaarden; en toch altijd die superieure toon! Overigens vraag ik mij af of de veroordeling van Bouterse door Nederland wel terecht is. Men wil hem zo graag tot aangeschoten wild stigmatiseren. Sinds ik hier woon begrijp ik het begrip stigmatiseren veel beter. Mijn voorouders werden letterlijk met ijzers gebrand, in hun gezicht of andere zichtbare plek, om hen te schande te zetten.
Dat is ongetwijfeld juist... maar u toch niet?

Daarbij merk ik op dat er tegenwoordig juist opvallend veel Surinamers zijn die een constructieve band met Nederland willen heropbouwen. Tegelijkertijd doen veel Surinaamse Nederlanders (of Nederlandse Surinamers) het erg goed in de Nederlandse maatschappij en worden alom gerespecteerd.

Voor wat betreft uw analyse over het stemgedrag in Suriname is - de door mij zeer gewaardeerde - Anil Ramdas het met u eens. Is dat niet mooi?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden