Discussie: Hart voor België
Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2010, 05:56   #34
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Niemand heeft de Vlaminge opgedragen weg te vluchten uit hun hoofdstad.

Ook Eyskens niet.
Dat klopt.

We kunnen Eyskens hoogstens betichten van schuldig verzuim, omdat hij te weinig ondernomen heeft om de verloedering van wat ooit wérkelijk de mooiste stad van de Zuidelijke Nederlanden was een dwingend halt toe te roepen.

Ik woon nu lang genoeg in het Hoofdstedelijk Gewest om begrip op te kunnen brengen voor die Vlamingen die deze stad (hopelijk slechts tijdelijk) zo beu zijn dat ze ervoor kiezen élders hun geluk te zoeken.

Er zijn trouwens ook heel wat Franstalige Belgen die de stad de rug toekeerden (en dat blijven doen).

Ik vind het natuurlijk ook wel jammer dat ik hier op straat niet meer en vaker Nederlands in al zijn verschijningsvormen kan horen.

Gisteren had ik een beetje meer geluk.

Op de bus naar het centrum zaten twee broertjes, en die waren zich nogal luidruchtig aan het vermaken met plagerijtjes en worstelpartijtjes.

Je kon de geërgerde reizigers zo zien denken: "Ho, ils sont quand-même bruyants, ces Maghrébins!" (want ja, het was wel erg duidelijk dat die kereltjes 'gene van bij ons' waren).

Ik was wellicht de énige in de hele bus die beide broertjes zonder moeite kon begrijpen: ze waren namelijk aan het grappen en grollen in het schoon Verkavelings-Brabants. En ze deden dat met een verve en een virtuositeit die ik maar al te goed (her)kende.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden