Discussie: Hart voor België
Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2010, 07:58   #39
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
de stad brussel heeft enorm veel potentieel, maar dan moeten wel de potentaatjes opzouten. Toen ik daar vorig jaar rondliep zag ik dingen die in een Nederlandse stad ondenkbaar zijn. Ntuurlijk zijn Nederlandse steden ook steden, met hun nadelen, maar hier zie je duidelijk een sausje verloedering dat in een NL-VL confederatie effectief bestreden zou kunnen worden (met veel geld, heel veel geld) wat Brussel een bruisende en rechtmatige hoofdstad van de lage landen zou maken. Nu is het een beetje armoe, vergane glorie en urinelucht.
Er is ook 'dynamiek', Hollander. Maar die gaat niet noodzakelijk de goede richting uit.

En dan is er ook nog 'dynamiet'. Letterlijk én figuurlijk.

Dat je er een sausje verloedering meent te zien, is wellicht een understatement. De oorspronkelijke stad is grondig vernietigd, en is zichzelf aan het her-uitvinden, zo goed en zo kwaad als dat gaat.

Ik hoop dat Brussel ooit weer een open, tolerante en kosmopolitisch ingestelde stad wordt, met een stralende 'Leitkultur', een soort Amsterdam aan de Zenne, maar dat zal wellicht een utopie blijven. Ik vrees dat het navelstaarderdom hier net iets te sterk staat.

Voor avontuurlijk ingestelde mensen is het alleszins wél een boeiend samenraapsel van biotopen die met haken en ogen aan elkaar vasthangen.

Ja ja, Bruxelles.

La Capitale de l'Optimisme.

Hoe wanhopig moet ge niet zijn om met zoiets af te komen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden