Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2004, 14:31   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
VANHECKE ZEI DUIDELIJK DAT MENSEN DIE HIER MEERDERE GENERATIES WONEN NIET TERUGGESTUURD MOGEN WORDEN. ENKEL NIEUWKOMERS (1e generatie) DIE ONZE NATIONALITEIT NIET BEZITTEN NA HET PLEGEN VAN ZWARE CRIMINELE FEITEN.

Allé kom Piano. Wees nu eens heel eerlijk en open tegen ons. Stel: het Blok krijgt de kans in een regering te zetelen. Puur hypothetisch he. Denk je nu echt dat zij pogroms gaan houden, mensen in het midden van de nacht (die hier al tientallen -of minder- jaren wonen) gaan oppakken om hen naar hun land van herkomst te sturen? Of denk je dat het nog erger is en dat ze die mensen simpelweg gaan koud maken?
Omdat Piano nogal snelle ogen heeft... .
Twee opmerkingen toch.

Ten eerste ben ik het niet eens dat iemand gewoon omwille van het feit dat hij/zij (of diens kinderen of kleinkindern) die recente(!!) allochtone roots heeft, een zwaardere straf moet krijgen moet krijgen dan iemand die geen recente of geen allochtone roots heeft. Dat is discriminatie op grond van etnische origine, en dat slaat nergens op.

Tweedens, denk ik niet dat een letterlijke historische herhaling van wat er zich met de joden en andere minderheden tijdens WOII heeft afgespeeld (holocaust, gasmakers enz) zal plaatshebben. Wat wèl in de lijn van de verwachtingen ligt met een gebeurlijke deelname van het VB aan de macht is wel duidelijk. Het staat letterlijk in het 70-puntenplan. Uitsluiting, segregatie, denaturalisatie, uitzetting. Het VB wil overheidsjobs voorbehouden an eigen volk, toewijzing van sociale woningen enz... daar migranetn van uitsluiten of achteraan op de lijsten zetten enz... Ik ga dat hier allemaal niet herhalen, je kan het online op mijn webstek vinden.

Ik wil het woord 'pogrom' niet in de mond nemen, want dan zou ik de joodse slachtoffers van de holocaust schofferen. Wat ik wel verwacht is actieve jacht op illegalen, op allochtonen, op moslims, op hen die het daaromtrent niet eens zijn met het VB enz... Ik hoef daar geen tekeningetje bij te maken hoe dat zich allemaal in de praktijk zal afspelen: afsluiten van straten en wijken, zware politiemacht die stevig uitgebreid werd, vele gevangenissen bijgebouwd die blijven overvol zitten met gevangenen, vermits de criteria verstrengd werden enz... Ik zal dat doemscenario nog wel eens helemaal uitwerken en online brengen, wat mijn persoonlijke verwachtingen zijn als het Blok ooit aan de macht komt en de mogelijke schade aan het land zal toegebracht worden.

Als het van mij afhangt, krijgt het Blok nog geen halve minuut de kans om haar discours in de praktijk en wetten om te zetten.