Discussie: Transfers
Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2004, 15:33   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Wat de bedoeling is van de NVA weet ik niet. Dat is hun zaak.

Wa mij stoort is dat we niet een exact mogen weten hoeveel die transfers nu zijn. Er worden verschillende cijfers de lucht in gestuurde en die stroken niet met mekaar, dus kunnen ze onmogelijk allemaal juist zijn.
Misschien het moment om de boel eens uit te klaren, alle gegevens op tafel te gooien, en zonder inmenging van politici te bepalen hoeveel de transfers nu eigenlijk zijn en dan een rechtbank te laten bepalen welke sanctie er opgelegd mag worden aan die partijen die valse informatie verspreiden.

Waarom moet dat ? Omdat de mensen in de straat het recht hebben te weten welke politici dingen in de doofpot willen en welke niet.

Waarom is die eerlijkheid er niet vanzelf ? Uit vrees voor de verkiezingsuitslag ?
Ik wou dat er even uithalen omdat ik iets niet goed snap.

Er is een regionale herverdeling van de sociale zekerheid, en daarbij lijkt meer te vloeien naar een of andere regio. Voor mij moogt gij gerust weten hoe die verdeling loopt, maar ge moet mij toch eens uitleggen waarom dat cijfer zo belangrijk is. Welke conclusies ge daaruit wenst te trekken, welke maatregelen ge wenst te nemen, en vooral ook waarom.
Simpel :
- ofwel is er helemaal niets verkeerds aan de hand, en dan is dat ook zwart op wit duidelijk.
- ofwel is er wel degelijk iets dat niet door de beugel kan. Met het cijfermateriaal kan men dan de vinger op de wonde(n) leggen en er pogen iets aan te doen.

Daarnaast gaat dan tevens duidelijk worden welke partij de kiezer systematisch voorgelogen heeft. De kiezer heeft toch recht om dat te weten, niet ?
Zijn de leugens flagrant en dus bedoeld om al dan niet een groep of een beleid verkeerd af te schilderen dan kan het gerecht nog ingrijpen indien wenselijk.

Democratisch verkozen zijn is geen volmacht om de bevolking voor de gek te houden, zoals nu het geval is.