Discussie: Transfers
Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2004, 15:35   #4
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Voor mij moogt gij gerust weten hoe die verdeling loopt, maar ge moet mij toch eens uitleggen waarom dat cijfer zo belangrijk is. Welke conclusies ge daaruit wenst te trekken, welke maatregelen ge wenst te nemen, en vooral ook waarom.
Waarom? Omdat wij hier nogal heel sterk de indruk hebben dat dat geld heel slecht besteed wordt.

conclusie? dat de vlaming eens weet wat er precies met dat geld gebeurt en eens een mening kan uitspreken over of hij/zij vind dat dat zo verder kan. Zeker als je er dan nog rekening mee houdt dat ik nog nooit een woord van dank heb gehoord van de Waalse politici. Eerder het tegenovergestelde.

De maatregelen zijn evident (in een belgisch kader): complete openheid over wat er met dat geld gebeurt, waarin de vlamingen mee beslissen waaraan dat geld besteed wordt en/of concrete resultaatsverbintenissen verbonden zijn. Ingeval dit door Wallonië geweigerd wordt (waar ik persoonlijk zeker van ben, maar pro forma kunnen we het altijd nog eerst eens vragen) , is de enige andere optie het uitroepen van de vlaamse republiek imo De Vlaming is al veel te lang de brave jan lul geweest in Belgique.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden