Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2010, 09:38   #10
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En je punt van diskussie is ..?

Is dat hier een forum of een plakbord voor verkiezingspropaganda ?
Mocht ik mod zijn, je kreeg een schoen naar je kop. Of neen toch, laat me de taal van de Vlaamse arbeider gebruiken: een stamp onder je kloten.
Kalm kalm Schoofzak: hij is NIEUW hier...

Wat ik zo raar vind aan die kommies, is dat ze met zoveel lijsten komen. Waarom niet allemaal samen? Hoe denken ze ooit in hemelsnaam iets te kunnen binnenhalen?

Dat ze leren van de Vlamingen: wij hebben nu slechts 2 lijsten waar de echte Vlaming kan op stemmen, de andere zijn verdwenen wegens te weinig kiesvee. Maar de stemmen gaan nu dus wel naar ofwel VB ofwel NVA. Jammer dat er nog altijd veel in de beloftes van de traditionele partijen trappen, en niet radicaal veranderen, zoals al velen deden.

Als de kommies dus de krachten écht zouden bundelen, zouden ze misschien wat kunnen bereiken. zet de verschillen in standpunten opzij, wees volwassen en kom met een programma waarover ieder het eens is, hoe kort ook. Het is mooi op te komen voor je idealen, maar mooier is er ook iets mee te kunnen doen, als is het maar één stem in het halfrond. Misschien kunnen dat er zo wel twee of meer worden...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline