Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
En mocht nu eens iedere allochtoon in ruil voor het gebruik maken van onze sociale zekerheid en andere infrastructuur, diensten en kansen die zich hier aanbieden …toegangsgeld betalen?
Ik bedoel zo maar, we zouden niet het enige land zijn die dat vragen aan immigranten. Kwestie van wat borg te betalen om hun uitkeringen en zo te financieren en dergelijke is wel het minste van tegenprestatie dat men mag vragen vind ik.
Laten we wel wezen, minstens een miljoen allochtonen herbergen we…als het er niet al veel meer zijn trouwens.
12500 euro per gezinslid in ruil voor een “green card België”.
Lijkt me fair.
Zo terug verdiend via werklozensteun, kindergeld en andere sociale voorzieningen.
Ja?
Nee?
|
Vind ik persoonlijk een super idee. Uiteraard moet een duidelijke regelgeving worden opgesteld voor wie wel en niet, maar idd mensen welke omwille van economische redenen naar België emigreren, mogen een 1-malige (grote) belasting hiervoor betalen. mogelijk met een afbetalingsregeling gespreid over x aantal jaren. Het zou de goedwillige onderscheiden van kwaadwilligen en uiteindelijk leiden tot een duidelijk beeld over onze multiculturele samenleving ipv de kwaadwilligen tot argumentatie van rechtse partijen te gaan promoveren.