Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Daar ging het niet om. Het ging om ouders die hun kinderen opvoeden.
|
Het ging om '
doen alsof er niets aan de hand is' waarop u repliceert '
ja dat doen mensen in het westen ook'. Maar in het westen is ook niets aan de hand dat de vergelijking met Gaza kan doorstaan. Dan is het makkelijk praten om je kind ver te houden van geweld. Misschien och de reportage over
kinderen in Gaza eens bekijken zodat je kan vaststellen wat voor trauma's de Israëlische oorlog daar veroorzaakt heeft.
Citaat:
Hetzelfde zegt u over de Amerikanen in Afghanistan. Ik ben van dat argument niet zo onder de indruk.
|
1) Ik geef geen argument maar feiten. Dat zijn twee verschillende zaken. Over mijn argumentatie kan je van mening verschillen. De feiten zijn onbetwistbaar.
2) Ik schrijf over Afghanistan helemaal niet hetzelfde. De situatie is ook niet dezelfde.
Citaat:
De Palestijnen hebben hun recht verspeeld toen zij de Israëlische onafhankelijkheidsoorlog uitlokten.
|
1) Ga jij zo om met rechten? 'Verspeel' je die alsof het om een soort gunst gaat? Iets in de zin van 'opgestaan is plaats vergaan'? Het niveau van de
Kindergarten, als het ware?
2) Het zijn niet de Palestijnen die de oorlog hebben uitgelokt, het is de eenzijdige uitroeping van de staat Israël op Palestijns grondgebied.
3) Rechten worden gedefinieerd volgens internationale maatstaven. Ook als je bezet wordt, heb je principieel nog steeds rechten. Israël is gehouden die rechten te eerbiedigen. Het recht van de Palestijnen om zich gewapenderhand te verdedigen tegen elke vorm van militaire bezetting, werd internationaal gedefinieerd en geldt voor alle volkeren en landen die het slachtoffer zijn van een bezetting.