Je hebt niet het recht jouw denken te veralgemenen tot wat het gros van de bevolking denkt. Het zal trouwens ook weinig tot geen invloed hebben hoor...voor jou zal de frustratie groot blijven omdat je denkbeeldige Reich, helemaal niet bestaat.
Moslims mogen zich hier helemaal niet meer permitteren dan een niet moslim, het beeld dat moslims “het anders hebben gekend” is ook helemaal verkeerd, aangezien ze al voor de 3de tot 4de generatie in ons land zijn. Dan mag je de grote groep bekeerde moslims niet vergeten. Zij kennen helemaal geen ander land, zij leven in België, betalen belasting in België en krijgen dezelfde rechten als niet moslims. Het is meelijwekkend als je werkelijk dacht dat dergelijke discriminerende tonen zouden tot effectieve resultaten komen in onze maatschappij.
Het is absoluut zeker aan hen om “GENOEG” te zeggen! Zij hoeven deze discriminerende en onbeschofte uitspraken niet te tolereren. Zij hoeven niet schuldig bevonden te worden zonder enigszins iets te maken te hebben met wat een andere moslim doet. Geen enkel christen in ons land word schuldig bevonden voor de pedofiele feiten van vele priesters, dat is gewoon regelrechte onzin en kleingeestige praat.
Jouw gedrag strookt helemaal niet met een democratisch denken en het neigt zelf aan tot onwettige gedragingen, maar goed, ik weet hoe mens(jes) als jij denken wanneer “o wee” iemand jou van zo iets durft te beschuldigen

slachtoffertje vb-ertje

. Daarom dat jullie ook overal welkom zijn he? *hint*
Het is opnieuw heel kortzichtig om op die manier honderdduizenden mensen te gaan veroordelen!
Heb jij hier enig bewijs voor? Dit is het vb-cafe niet hoor waar je halfdronken mensen met nonsens om de oren kunt slaan en er met wat geluk een applausje uit krijgt. Met zo’n uitspraken moet je in geen enkel serieus debat stappen, want je wordt onmiddellijk met de grond gelijk gemaakt. Het is pure gemoedsbespeling en verdraaiing van de waarheid. Breng je bewijzen i.p.v. onzin uit te kramen.
Heeft u enig idee hoe moeilijk het is om nog maar op sollicitatie-gesprek te kunnen gaan als je geen Vlaamse naam hebt? Heeft u het al eens geprobeerd? Ik daag u uit om effectief de realiteit onder ogen te zien. Maak 20 brieven op, 10 met een Arabische naam en 10 met je eigen naam en probeer een gesprek te krijgen, zomaar voor de lol. Ik ben eens benieuwd naar het resultaat. Al twijfel ik heel erg of jij dat wel WIL zien. Jij WIL dat allochtonen niet werken, dat ze problemen veroorzaken, want dat steunt enkel je hele strijd.
Effe een wake-up call. “Je praat hier over belgen”. Je moet leren ophouden met het onderscheid te maken. Dat zijn volwaardige landgenoten van jou. Het maakt niet uit vanwaar ze komen. Jij hebt mogelijk het geluk gehad hier geboren te zijn, maar geen mens ter wereld bepaalt de plek waar hij/zij ter wereld komt. Leer je medemens, van welk ras/geloof/geslachtsvoorkeur/ dan ook als je gelijke te aanschouwen. En als je dat niet kan, ben je geen haar beter dan diegene welke je aanvalt omwille van hun onverdraagzaamheid. Dan heb je gewoon daarin je gelijke gevonden en zou je beter een bondgenootschap afsluiten i.p.v. hen te bekritiseren.
Wat betreft de andere Islamitische landen, heb je geen flauw idee wat daar aan de hand is. Je bewijst mij meteen dat je bitter weinig afweet van de Islamitische wereld en wat de geschiedenis van die wereld is. Rechten en plichten verschillen idd van land tot land, maar je moet er niet meteen van uitgaan dat mensen daarom minder gelukkig zijn of zich minder vrij gaan voelen. Ga eens naar marokko en Turkye (dit zijn nu de landen waar je de meeste mensen van ontmoet), en zoek me 1 vrijheid welke je hier hebt dat je daar niet zou hebben. En ik spreek niet over “een moskee in je blootje binnenstappen”. Ik moet hier ook nergens een kerk gaan beledigen of ik heb problemen. Neen effectief gewoon je dagdagelijkse bezigheden.
Extremisme maakt elk mens nerveus, rechts extremisme maakt meer dan de helft van de Vlaamse bevolking ook nerveus, waarschijnlijk tot zelfs 75%; ze zijn zelf niet meer welkom in sommige Vlaamse gemeenten. Leer het probleem daarom aanpakken, i.p.v. een nieuw probleem te creëren en het effectieve probleem te negeren door je aandacht elders op te vestigen enkel en alleen omwille van je frustratie.
Je spreekt over geweld in Islamitische landen, maar waardoor komt dat in Godsnaam? Er zijn net 1.2 miljoen Irakezen uit elkaar geschoten. Heb je daar ooit al 1 woord over gerept? Hoe komt het dat het kalifaat 1400 jaar lang heeft bestaan en humaniteit en wetenschappen hierin centraal stonden en dat nu plots geen 2 groepen nog naast elkaar kunnen leven en elkaar uiteen schieten met “made in USA” wapens. Ben je nu zo blind voor de realiteit? Ga er dan eens heen zou ik zeggen en ga die realiteit onder ogen zien i.p.v. hier als een salonpolitieker mensen te veroordelen waar je niets van af weet.
Ga die quote van Charles eens googlen en je zal nog veel andere quotes terugvinden.
Prince Charles, Heir to the British Monarchy in a recent public speech at Oxford University stated:
"If there is much misunderstanding in the West about the nature of Islam, there is also much ignorance about the debt our own culture and civilisation owe to the Islamic world. It is a failure, which stems, I think, from the straight-jacket of history, which we have inherited. The medieval Islamic world, from central Asia to the shores of the Atlantic, was a world where scholars and men of learning flourished. But because we have tended to see Islam as the enemy of the West, as an alien culture, society, and system of belief, we have tended to ignore or erase its great relevance to our own history."
Zegt meer dan genoeg! Het is een mooi besluit over mensen zoals jijzelf.
Je haalt een probleem aan van Marokkaanse jongeren. Het is geschreven door iemand welke absoluut geen enkel inzicht heeft in die Marokkanen hun denkwereld. Ik nodig die persoon dan ook uit om samen met echte overtuigde en praktiserende moslims die Marokkaanse probleemjongeren te ondervragen over de Islam. De werkelijke geloofsleer i.p.v. de cultuur van die jongeren. Trouwens het is triestig dat in België geboren jongeren dermate erg worden verstoten in onze maatschappij dat ze zichzelf enkel op die manier kunnen laten gelden. Je zal ook nooit tot oplossingen komen met zo’n foute analyses, maar enkel een grotere groep op te tenen trappen welke tot dusver niets met het probleem te maken had. De probleemjongeren zullen ook gewoon doorgaan, of je hen de Islam afneemt of niet. Het had er in de eerste plaats toch al niets mee te maken. EN DENK NA OVER DE UITNODIGINGEN! Ik meen dat, het is geen lege argumentatie...dat is mss het verschil met jouw onzin hier.
Weet je, je wil gewoon niet inzien waarom het gaat duizelen voor je ogen. Die mensen moeten zich dag in dag uit verontschuldigen voor alles wat een ander uitspookt. Als jij begint over Islam, begin je vast niet over de mooie zaken...Wellicht geloof je niet eens dat er iets moois in kan zijn, maar wil je enkel mensen uit hun kot lokken. Dat is echt gewoon laf en hypocriet. Ik wil eens zien hoe jij reageert als ik je principes aanval of iets anders uit je persoonlijke belevingen. Het is makkelijk uit je terrein te komen en op een ander het zijne kritiek te uiten. Ik wil wel eens graag jouw persoonlijke leven kennen en er mijn oordeel over geven, hoe vind je dat? Ik neem je wel al op voorhand kwalijk voor alles wat je medeVlamingen in België uitvoeren, laat dat op voorhand geweten zijn. Ok ...ik wacht. (ik meen dit, ga er aub niet omheen, laat ons dit echt eens proberen en ik wil je reactie graag zien)
1400 jaar lang hebben die afrikanen in vrede naast elkaar geleefd, en vandaag schieten kindsoldaten met “made in usa” wapens elkaar af. Heb je dan geen enkel vraagteken van hoe het zo ver is gekomen? Heb je enig idee wat gebeurt is in WO1? Leer toch de context te creëren van datgene wat je aanvalt, je kan niet zomaar heel lomp iets uit de context trekken en er je eigen context aangeven.
Ik denk dat we vandaag al in die vrees leven omwille van “verlies van realiteitszin”. En niet omwille van moslims maar anti-islamieten zoals bvb wilders. Dat zijn de mensen die in massa mensen bang maken en leugens creëren. Jij bent er duidelijk blindelings in gelopen. Daar ben ik meer bang voor.
Kijk maar eens naar : http://www.youtube.com/watch?v=7APIQbf-noA (PVV Wilders, profeet van de angst)
Dat zijn de werkelijke brainwashers in onze samenleving en daar moet je ECHT bang voor zijn.
Heb je enig idee waarom de religie vermeld staat op paspoorts van mensen in landen waar het niet meteen geweten is of ze christen of moslim zijn? En dat gebruik je plots in een totaal verkeerde context. Bevraag je maar eens waarom die religie vermeld staat en je zal een knap staaltje van multiculturalisme vinden en mooie manier van samenleven met respect voor bepaalde regels binnen verschillende religies wanneer het aankomt op eerste hulp na een ongeval of bij het roepen van een geestelijke voor een laatste gebed.
Ik bescherm trouwens geen enkel van die landen, ik snap totaal niet waarom je dat als argument gebruikt in dit debat. Ala FDW somalier erbij halen in een debat over Vlaamse aangelegenheden is daarom totaal absurd. Wij moeten ook geen voorbeeld nemen aan die landen maar een voorbeeld geven. En hoe het er nu aan toe gaat wordt dat heel moeilijk.
Er zijn al Europese rapporten en berispingen geweest op Vlaanderen en hun discriminerend gedrag. DAT is ook realiteit, maar dat haal je niet aan in je argumenten, je bekijkt de hele zaak van 1 kant.
Ik ken trouwens toevallig 1 ex-moslim....niet de freaks die een nieuwe manier om amnesty te vinden in ons land gebruiken = zeggen dat je “afvallig moslim bent”....werkt meteen in belgie....Binnenkort hebben ze allemaal islam verlaten en zijn ze bedreigd als ze weten dat dat een goede manier is om aan papieren te raken...dan heb je pas je probleem vergroot...maar hun cultuur brengen ze wel mee. Daar zit je dan met je theorietjes...
Moslism ZIJN ook massaal het slachtoffer van een kleine groep criminelen. Telkens moeten ze zich 100x excuseren voor alles wat een ander gedaan heeft alvorens iets te mogen vinden over het gedrag va nde persoon tegenover zich, welke zich dan wel rechtstreeks sculdig maakt aan discriminerend gedrag. Waar sta je dan met je “democratisch en humaan” denken. Als je zelf niet het bewijs bent van zo’n goed gedrag...is dat niet hypocriet? Neen je vindt vast weer “de moslim” zo...
Wat een grote leugen! Kerken en synagogen zijn altijd beschermd geweest in de Islamitische wereld en hebben altijd het recht gehad op te roepen tot het gebed. Ben je niet beschaamd zo te staan liegen?
Ze werden eeuwenlang beschermd in het kalifaat en daar zijn zelfs verzen in koran over!
22:39. Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker God heeft de macht hen bij te staan.
22:40. Degenen die ten onrechte uit hun huizen werden verdreven alleen omdat zij zeiden: "Onze Heer is God." - En indien God sommige mensen niet met behulp van anderen tegenhield, zouden ongetwijfeld kloosters, kerken, synagogen en moskeeën, waarin dikwijls de naam van God wordt herdacht, afgebroken zijn. God zal ongetwijfeld degene ondersteunen die Hem helpt - God is inderdaad Sterk, Almachtig.
Sorry maar wat je allemaal zei geloof je mss zelf en ook de oogklep-vbertjes, maar mij overtuig je absoluut niet. En mensen welke de tijd nemen om de waarheid hierover te achterhalen, zullen snel tot hetzelfde besluit komen. De waarheid is bereikbaar voor iedereen die er naar zoekt en de leugen is daarom snel weerlegd. Het is jammer dat je zo onbeschaamd leugens als argumenten gebruikt.
Ben jij nu op de hoogte WAAROM ze floreerden? Hoe belachelijk is dat? Heb je gigantische lijst gezien aan wetenchappers? Daar was duidelijk ondersteuning voor in de Islamitische wereld, daar was een platform voor. Als de Islam zo erg tegen wetenschappen was, dan was die lijst onmogelijk zo groot geweest. Opnieuw een staaltje van grote jaloezie en waarheid vervalsing om de simpele geesten gerust te stellen dat de barbaarse “islam” helemaal geen wetenschappers kende.
“wij hebben toch allemaal wel eens verhaaltjes gelezen?” belachelijk...ronduit belachelijk.
JE moet dan maar eens naar istanbul gaan en zoeken naar wat “niet toegelaten” is. Ik ben er vaker geweest en we hebben handelsrelaties. Economisch en sociaal ken ik Istanbul daarom vrij goed.
Wat je verder uitgekraamd hebt begreep ik niet...mss mijn beperkt verstand, maar als je het een beetje beter bekijkt zie je dat jejezelf compleet tegenspreekt. Herlees jij wel wat je schrijft ? als je leugens opstapelt, zou je beter die eens herlezen want je maakt snel fouten...