Discussie: PVDA vs LSP
Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2010, 11:40   #79
Flashheart
Lokaal Raadslid

Flashheart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
Dat wil ik toch wel even ligt corrigeren. STeR had een enorm groot deel van de betoging afgezet met hun blok. Terwijl zij echt niet het grootste deel van de betoging hadden gemobiliseerd. ALS en ook de anarchisten hebben het merendeel van de betoging gemobiliseerd. ALS heeft 3 weken zwaar campagne gevoerd terwijl Comac niet verder kwam dan 3 dagen en hun campagne er enkel in bestaat flyers uit te delen zonder al te veel discussie. Toen we naar voor drongen ben ik verschillende maten van mij tegengekomen die ik gemobiliseerd had en die het zeer belangrijk vonden om er een politieke betoging van te maken. Ook andere mensen die ik aansprak vonden de politieke boodschap belangrijk.

Als men ons naar helemaal achteraan de betoging duwt om zo over te komen als de grote organisatie die keihard gemobiliseerd heeft, dan is dit gewoon niet juist. Onze reactie was dan ook meer dan normaal denk ik.
Ik neem geen standpunt in ter verdediging van een van de twee organisaties, ik vond het gewoon, als onafhankelijke, een redelijk zielige vertoning. Daarbij, delen van de betoging als het 'onze' claimen is ook wel wat zinledig aangezien de meeste aanwezigen niet gemobiliseerd werden door slechts 1 campagne. Ikzelf wist van die actie uit zowel de informatie verstrekt door STeR, ALS/Blokbuster als door de anarchisten.