Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture
Want voor geschoolden bestaat er geen werk? Is dat hetgene waar ge naartoe wilt?
Wees maar gerust, uit onderzoek van de VDAB blijkt net dat er op de arbeidsmarkt juist het meeste jobs voorhanden zijn waar een professionele bachelor vereist is. En die gaat gij dan jobs laten doen voor laaggeschoolden. Met uw beleid zal de werkloosheid eerder verdubbelen.
Een diploma is de beste garantie op werk volgens onderzoekers. Maar ignition heeft op zijn eentje allemaal becijferd dat er geen jobs zijn voor geschoolden en dat er dus enkel maar jobs bestaan voor laaggeschoolden.
|
Over de VDAB heb ik al een stukje geplaatst, wat de werklozen betreft zijn er een gedeelte die echt niet terecht kunnen op de arbeidsmarkt, dan hebt ge nog diegenen die moeite doen om aan een job te geraken en dan hebt ge er nog die geen minderwaardig werk willen doen. Ik zou geld inzetten op de eerste twee groepen, de laatste groep heeft een ernstig mentaliteitsprobleem.
Ervaring op de werkvloer manneke, ge hebt de mooipraters met twee linkse poten en dan hebt ge nog de sociale gevallen die ne grote smoel hebben en dergelijke. Geef mij hier maar de 2de groep, daar kunt ge tenminste nog iets mé doen.
Een diploma is inderdaad de beste garantie voor werk, maar niet voor produktiviteit.