Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2010, 20:13   #126
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Denk je dat de lijst van onaangename eigenschappen aan een westerse samenleving kort is of zo?

Kijk je nooit naar de goede eigenschappen van iets? En het gaat ook niet om of jij al dan niet een moslima wil worden. Het gaat om het samenleven...niemand vraagt je analfabeet te worden of naar een moslim land te verhuizen. In de Islam wordt analfabetisme ook nergens aangeprezen, integendeel studie en inzet is heel belangrijk in de Islam. Het ligt ook helemaal niet aan Islam dat er in vele afrikaanse landen een hoge graad aan analfabeten bestaat...je hebt die ook in China en vele andere landen waar er armoede heerst. Het is een economisch probleem op de eerste plaats!

En kom aub niet aandraven met onverdraagzame taliban of iets dergelijks. Wist je maar hoe die ontstaan zijn en wie verantwoordelijk is voor hun afkeer van het westen en hun gebrek aan kennis en modernisering.

En de ongelijkheid tss vrouwen en mannen is ook groot in het westen. Jij staart je vast blind op de hoofddoek, maar de economische ongelijkheid in ons westen is eveneens een schande alsook de machtsverdeling. Er worden miljoenen vrouwen verhandeld in het westen, kinderen worden aange/verkocht als ware het aardappelen. In Amerika worden dagelijks meer dan 6000 vrouwen verkracht!

In de Islam is het de man niet eens toegestaan om iets van een vrouw haar bezit af te nemen, enkel als zij dit wegschenkt. Een man daarentegen is verplicht de vrouw te onderhouden en van onderdak te voorzien, waar staat zoiets in onze Belgische wet? Als er geen sociale voorziening was, stonden vele vrouwen gewoon op straat . HEeft u enig idee hoeveel vrouwen (ja autochtone!) er vandaag op straat gezet worden door hun man en die verder nergens terecht kunnen? Waarna ze moeten vechten om hun eigen bezit terug te krijgen. Dacht u dat dit voorbehouden was voor moslimlanden? Ik heb net onlangs een meisje tewerkgesteld welke op straat stond (door haar man buitengezet). Het is opnieuw een selectieve verontwaardiging en blindheid voor de goede eigenschappen en een zuivere spiegeling van eigen verontwaardiging en slechte eigenschappen.

Ik ontken geen enkel probleem! Ik heb een grondige hekel aan onverdraagzaamheid, zowel van moslims als niet moslims. Maar ik ben niet zo idioot onverdraagzaamheid als voorbehouden eigenschap van moslims te beschouwen. Het heeft op de eerst plaats met de eigen persoonlijkheid te maken en onwetendheid. Dat merk je aan onverdraagzame uitspraken op dit forum ook.

Van mij mogen vele criminelen zelf tegen een muur geplaatst worden in België, zeker criminelen welke angst zaaien en mensen onderdrukken! en opnieuw moeten we daar nuchter in zijn en de grote criminaliteiten in ons land niet negeren omwille van probleemjongeren.
Kijk, wat u nu vertelt is doodeenvoudig niet waar.
Wanneer islam werkelijk kennis en inzet belangrijk zou vinden dan zou analfabetisme, ontstellende armoede, het ontbreken van basisrechten niet zo veelvuldig voorkomen in ALLE ISLAMITISCHE LANDEN, zelfs in Marokko en Turkije.
Vooral vrouwen en meisjes zijn hier slachtoffer van, omdat er binnen islam geen sprake is van gelijke rechten.
En met kennis( dat wordt in de koran inderdaad aangeraden)wordt het geloof bedoeld, weten hoe je een goede moslim bent volgens de regelgeving van het geloof, die "erfenis" laat zich ook hier tellen, kinderen leren in de weekends de koran van buiten, inplaats van kennis op te doen die bruikbaar is buiten het religieuze leven. Daarmee leer je kinderen vooral wantrouwend te zijn tegenover onze samenleving, ongelovigen zullen immers branden in de hel, je moet hen mijden, onder mekaar blijven omdat anders de duivel( ongeloof) op de loer ligt. Kinderen leren ook die teksten klakkeloos van buiten voor ouders die stralen" kijk eens hoe goed mijn kind het doet!". Dat kind zou beter taallessen volgen, spelen met andere kinderen en leren om samen te leven, inplaats van opgesloten binnen viruele dorpen te leren hoe je een "goede" moslim bent.
Het is opvallend hoe moslims die wel een balans vonden tussen hun religie en verwachtingen van deze samenleving succesvol zijn, terwijl wie vastklampt aan islam en de samenleving negeert massaal voor generatiearmoede zorgt.

Vrouwen worden opgevoed tot gehoorzaamheid, eerst aan ouders en daarna aan hun man, wat hen tot goede moslima's maakt maar ook tot armoede veroordeelt, ookal studeren ze vaak pakken beter dan hun broeders( die als straatburgemeesters mekaar opvoeden omdat thuis enkel primaire zorg te verwachten is) maar wanneer hun ouders hen veroordelen tot een huwelijk met een of andere neef die in werkende vrouwen een aantasting van zijn eer ziet,heeft dat studeren geen flikker geholpen .
Ouders die niet het huwelijk maar de belangen van hun dochter centraal zetten in deze samenleving of meisjes die zo dapper zijn daar zelf voor te zorgen komen opvallend minder vaak in armoede terecht.
Uw beeld over islam is een totale illusie, hier en buiten onze grenzen.

En natuurlijk heb je die problemen ook in bijvoorbeeld China, waar vrouwen ook geen gelijke rechten kennen, maar nu daar de economische mogelijkheden stijgen is de kans groot dat een volgende generatie vrouwen veel meer kansen zal nemen, er is namelijk geen ideologie die hen dit in naam van God verbiedt.Of wilt u nu gaan beweren dat de sharia vrouwvriendelijk is?

Over de Taliban kun je veel zeggen, maar dat hun opvattingen de schuld zijn van het Westen is nog een leugen die u hier vertelt.
Het Westen zegt niet dat vrouwen niet de deur uitmogen zonder begeleiding van een man ( wat jongens zijn vanaf twaalf jaar) ze verbiedt hen niet naar school te gaan, legt geen kindhuwelijken op, gebiedt nergens dat vrouwen enkel in tenten met kijkgaatjes zichtbaar mogen zijn in openbare ruimtes, op iedere manier schendt de islam van de Taliban mensenrechten, en dan komt u aandraven met het Westen???
U ontkent ieder probleem, anders zou u niet beweren dat islam geweldig is en dat u tegen onverdraagzaamheid bent! De islam is onverdraagzaam, tegenover moslims die anders denken, tegenover andere religies, tegenover homo's en tegenover vrouwen,Joden ongelovigen.
Dat betekent gelukkig niet dat iedere moslim onverdraagzaam is, hoe meer de leer wordt losgelaten, hoe verdraagzamer moslims worden!
De ongelijkheid tussen man en vrouw is het minst groot in het Westen, zelfs verwaarloosbaar wanneer je kijkt naar het lot van vrouwen wereldwijd in Islamitische landen.
Islam houdt net zoals alle monotheistische religies onwetendheid en armoede in stand, juist omdat wij die "duivel" aan banden legden tijdens o.a de verlichting is er hier grotere welvaart en gelijkheid.

Kan ik ook goede zaken opnoemen? Ja, ouderen worden binnen islam veel respectvoller behandelt dan daarbuiten.
Mohammed was tenminste intelligent genoeg om door te hebben dat ook vrouwen konden genieten van seks, dat idee lag/ ligt bij Katholieken nogal lastig!
En ik geef toe, het was een fascinerend man, die via een huwelijk met oudere vrouw uit de armoede kwam, prompt een leger samenstelde en wie overwonnen werd een voorstel deed wat je niet kon weigeren, zijn woorden als Goddelijke waarheden erkennen en je daaraan onderwerpen of de dood.
Een ongelovelijk snuggere warlord!
Maar wees eerlijk, niemand heeft eigenlijk een idee wat die man wel of niet gezegd heeft. Hij was analfabeet en pas honderd jaar later, minstens één generatie verder worden "verzen " genoteerd die zijn boodschap zouden weergeven, ondertussen was er machtstrijd onder zijn volgelingen( kaliefs en Ali!) al volop bezig...van mij mag u dat fantastisch vinden , dat recht heeft u...maar verwacht niet dat ik uw onzin deel,als "waar" aanvaard, de feiten spreken u volledig tegen en dan met de vinger naar het Westen wijzen is onvolwassen en wegkruipen in de slachtofferrol.

En begint u alstublieft niet over kinderen want dan draait mijn maag...enig idee hoevel kinderen op jonge leeftijd huisslaafjes zij n in Islamitische landen? Wat denkt u van huwelijken tussen halve bejaarden en meisjes die amper puber zijn? Enig idee hoeveel vrouwen in de prosititie zitten en hoeveel drugsverslaafden er zijn in bijvoorbeeld Afghanistan? Wel ernstig blijven he?
alice is offline   Met citaat antwoorden