Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2004, 18:43   #52
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Het spiritualisme en de transformatie waar ik van sprak hebben in feite niets (of toch niet direct) te maken met wat McKenna voorspelt.

Wat die voorspellingen van 2012 betreft... er zijn er al zoveel die vanalles voorspeld hebben waar niks van is uitgekomen... Voor mij is dat gewoon een curiositeit die ik even gestild wil zien.

Ik geloof wel sterk in de stellingen van Von Daniken , nl dat de Goden uit alle culturen (dus ook bijbel) niets anders waren dan buitenaardse bezoekers. Maar ik koppel dat los van mijn geloof in het spiritualisme, hoewel beiden perfect in mekaar schuiven. Het verschil is dat buitenaards bezoek wetenschappelijk (nog) niet bewezen is, terwijl spiritualisme niet bewezen hoeft te worden, het is gewoon een levenswijze, een evidentie die aan de basis ligt van alle godsdiensten.
Von Däniken. Het is een mogelijkheid natuurlijk. Ik ben ook dikwijls geneigd om iets dergelijks te geloven. Er zijn namelijk soms anomaliën in zowel de archeologie maar ook in de bekende geschiedschrijving.
De Homo Sapiens bestaat ongeveer 100.000 jaar voor zover we weten. Eerlijk gezegd vind ik dat we maar traag op gang gekomen zijn. Zouden wij er echt 70 tot 80.000 jaar over gedaan hebben om er achter te komen hoe men aan landbouw moet doen? Gaat er moeilijk in bij mij.
Het is best mogelijk dat er hoogstaande beschavingen waren 30.000, 50.000 of 70.000 jaar geleden. Als er dan zo een wederkerend fenomeen(Een cyclus van 12.000 jaar wordt dikwijls vermeld) bestaat waarbij de Aarde enkele stevige klappen krijgt, kan ik het me goed voorstellen dat een beschaving tenonder gaat en werkelijk van nul opnieuw moet beginnen. Vandaar ook dat alle culturen gelijklopende overleveringen vertellen. Ze zijn namelijk allemaal getroffen door hetzelfde.
Het opvallende onderscheid tussen de Mens en dieren is ook opmerkelijk. Zij wij wel van deze planeet? Dat we echter met momenten ook een opvallende gelijkenis met de dieren kunnen vertonen, is dan weer verontrustend.
Iemand die verdergaat waar von Däniken erg vaag blijft, is Zecharia Sitchin. Hij weet precies te vertellen wie onze buitenaardse compagnons zijn. Sitchin spreekt zelfs van hun aanwezigheid op Aarde 500.000 jaar geleden!
Vanaf het ogenblik dat wij op alle bovenstaande stellingen bewijzen krijgen, vervallen de bestaande religies tot onnauwkeurige geschiedenisboekjes. Dan weten we eindelijk hoe de vork aan de steel zit. Dan zal spiritualiteit inderdaad de bovenhand krijgen en kunnen we ons eindelijk met waardevollere zaken bezighouden.
Genoeg gezwanst! Ik ga nu naar mijne schuur om verder te werken aan mijne privé-ark. Mij zullen ze niet hebben, die Goden!