Discussie: Democratie
Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2004, 19:08   #4
Krulle
Vreemdeling

Standaard

Ik heb het niet over stemplicht bij volksraadplegingen. Niemand houdt van plichten! Ik heb het hier over stemrecht bij beslissingen, dus alleen de mensen die er een uitgesproken mening over hebben gaan stemmen. Meestal weten die daan ook een beetje hoe de vork aan de steel zit. Het gaat bij zo'n referendum nooit over technische zaken, maar over zaken die het VOLK aanbelangen. Volgens mij vertegenwoordigen de ministers de dag van vandaag het volk niet meer. Wat weet een minister nog over verkeer als hij nooit zelf meer met de wagen rijdt! Hoe kan zo'n persoon dan nog voorstellen verzinnen???? Is dit geen ontaarding van de regering?

Over het handenvol geld: ik denk dat de 2 mogelijkheden die ik gegeven heb goed uitvoerbaar zijn. Dat kost hooguit de copies, en een telmachine.
Het lukt wel in Zwitserland, waarom hier dan niet? Of zijn ze in Zwitserland allemaal zoveel verstandiger? Ik voel me alleszins verstandig genoeg om met zo'n systeem overweg te kunnen. En ik ben zeker niet de verstandigste in dit land! (die zitten in het parlement 'allé, die air hebben ze toch')

Dus dit zijn al 2 tegenargumenten.
Krulle is offline