Ik heb zojuist een interessante brief gekregen van de Voorzitter Kantonhoofdbureau. Identiek overgetypt ( behalve persoonlijk gegevens natuurlijk ).
Citaat:
Betreft: Uw weigering van de aanstelling tot bijzitter van het stembureau nr.xx te xxxxxx voor de Federale Parlementsverkiezingen van 13 juni 2010.
Geachte Heer xxxxxx,
We melden u de ontvangst van uw schrijven waarin u aangeeft niet te kunnen voldoen aan uw aanstelling tot bijzitter van het stembureau nr. xx voor de Federale Parelementsverkiezingen van 13 juni 2010.
We delen u mee dat de door u opgegeven reden(en) van verhindering niet als wettig kan (kunnen) aanvaard worden.
Alhoewel het niet mijn taak is om me te spreken over de ongrondwettelijkheid vestig ik toch uw aandacht op het feit dat een grondwettelijk hof de kiesindeling niet heeft vernietigd. Tevens bepaald dezelfde grondwet dat wanneer de kamer zich ontbindt er binnen de 40 dagen verkiezingen moeten volgen.
Uw aanstelling tot bijzitter van het stembureau nr. xx blijft van toepassing.
U dient om 07u20 aanwezig te zijn in het bureau op het volgende adres:
xxxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxx xxxxxx
We herinneren u er aan dat ieder die zich, zonder geldige reden, onttrekt aan zijn aanwijzing of die door zijn schuld, zijn onvoorzichtigheid of zijn nalatigheid op enigerlei wijze de hem toevertrouwde opdracht in gevaar brengt, gestraft met een geldboete van vijftig tot tweehonderd euro ( vergoogd met de huidige opdeciemen).
xxxxxxx
Voorzitter van het Kantonhoofdbuearu.
|
Operatie schrik aanjagen is begonnen blijkbaar. Zijn ze zo wanhopig voor Voor/bijzitters? En de brief lijkt mij een standaard brief te zien, waar ze enkel de gegevens op invulde, aangezien er geen enkel referentie is op mijn origineel schrijven. Iets zegt me dat er blijkbaar genoeg mensen aan het weigeren zijn in BHV gebied...