Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy
Opnieuw een onzinnig statement. Als u mijn kennis van het internationaal recht wil aanvallen teneinde de 'legitimiteit' van die actie te verdedigen, dan moet u verwijzen naar een passage uit dat internationale recht dat stelt dat 'terroristsche aanvalsdreigingen' een gegronde reden zijn om humanitaire konvooien te blokkeren of zelfs aan te vallen. Ik meen - vanuit mijn onbestaande kennis van dat internationale recht - dat dat al zeker niet meer het geval is sinds de Krimoorlog. Dat aspect (de verplichting om humanitaire konvooien hun ding te laten doen) werd ook door bvb de Geneefse Conventie verwoord. Uw Bushiaanse newspeak 'terroristische aanvalsdreiging' is vooralsnog niet omgezet in internationale rechtspraak. Bijgevolg kletst u uit uw nek. U heeft zichzelf in een onmogelijke positie geplaatst. Dat geeft niet, dat kan bij iedereen gebeuren. Het is echter idioot om - hoewel je m.i. beseft dat je dat standpunt niet kan verdedigen - je verwoedde pogingen niet op te geven. Een discussie is geen wedstrijdje 'wie heeft er hier het meeste gelijk', maar een proces waarbij je door argumenten en contraargumenten tot een besluit komt.
|
Kijk, hier geniet ik nu eens van, de argumenten zijn op dus gaan we maar over op wat losse statements en beledigingen verpakt onder wat mooi klinkende woordjes. Toch even een bedenking bij jouw bovenstaande post:
Ik zeg niet dat jouw kennis van internationaal recht onbestaande is. Dat heb ik ook nooit van iemand anders beweerd. Wel zeg ik dat mensen hun zelfkennis van een bepaald domein nog al gemakkelijk overschatten. Ik zie niet in waarom dat voor jou, noch mezelf niet zou opgaan. That's all.
Citaat:
|
In die zin is de stelling dat zowel na de Krimoorlog als na de Geneefse Conventie een vrije doorgang voor humanitaire misssies werd voorzien een objectief feit. U kan dat nagaan. Ik hoef dat niet langer na te gaan, daar mijn historische interesse mij reeds in het verleden documentaires en boeken heeft doen lezen over het belang van de Krimoorlog, de Geneefse Conventie of zelfs het Verdrag van Westfalen in het internationale politieke denken. U heeft met die dingen blijkbaar nog geen kennis gemaakt. Opnieuw: dat geeft niet. Benut deze kans om met dat internationaal recht kennis te maken, om de historische redenen te zien die aan de basis lagen voor die afspraken. Zulke kansen moet je soms gewoon grijpen.
|
Relevantie met deze discussie: nihil. Jouw kennis/interesse in geschiedenis staat los van het huidige internationale recht. Ik hecht meer geloofwaardigheid aan de huidige bevoegden daarvoor.
Citaat:
|
Verschillende landen hebben hun ambassadeurs reeds op het matje geroepen. Internationaal is er erg veel aandacht voor het gebeuren.
|
Zal wel.