Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Toch ga ik er van uit dat iemand hypocriet is, tot ie het tegendeel bewijst.
|
Nee, dat zou niet eerlijk zijn. We moeten doen zoals in het rechtsysteem: iemand is onschuldig totdat de misdaad voldoende bewezen is.
Maar goed, wat is dan voor jouw een voldoende bewijs om niet hypocriet te zijn? Of met andere woorden, wat zou bv. ik moeten trachten te bewijzen?
Citaat:
Stel je voor, in't wit trouwen, die westerlingen zijn echt wel pervers he...
U veroordeeld een cultuur op't feit dat ze geen verschil maken tussen een varken en een hond.
|
ja, onze cultuur is een tikkeltje beter op het vlak van honden eten. Ik heb liever een inconsistente ethiek die zegt dat je varkens wel en honden niet mag opeten, dan een consistente die zegt dat je zowel varkens als honden mag opeten, want in die inconsistente ethiek zijn dan tenminste de honden gespaard.
Citaat:
Ik heb al lang vastgesteld dat jouw morele overtuiging onmenselijk is. U wil kunstmatige constricties opleggen aan anderen, en dat, mijn beste kan je van mij niet zeggen.
|
Mijn ethiek is alleszins niet onmenselijk, want ik ben een mens, en ik denk dat mijn levensstijl haalbaar zou moeten zijn voor de meeste mensen. Ik vraag niet om zelfmoord te plegen ofzo...
Citaat:
Awel, ik hoop dat U een duidelijk voorbeeld kan geven.
|
ik denk niet dat ons verbod op het eten van honden of dolfijnen is ingegeven door een religie...
Citaat:
Het is een duidelijk voorbeeld dat ook plantaardig voedsel in een slecht daglicht kan komen.
|
maar hebben daarom de Abrahamitische godsdiensten een verbod op het eten van appels?
By the way: Eva kon moeilijk een dier eten als symbool voor de kennis van goed en kwaad, want in het paradijs was iedereen vegetarisch.