Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2004, 19:41   #5
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.T. Suzuki
Hmmm..; landbouwsubsidies zijn gelijk opgekomen met het sociale zekerheidsstelsel. Een soort sociale zekerheid voor landbouwers. De huidige sociale zekerheid is er alleen voor arbeiders, niet voor landbouwers hé...
dan kunnen we sociale zekerheid ook afschaffen, want het gaat toch niet op dat die arme sukkelaars in de derde wereld geen sociale bescherming hebben en wij wel.. enfin wat bij de haren getrokken...
Als men de subsidies afschaft, dan mag men wel een eerlijke prijs garanderen...

Wat zegt u?
Citaat:
De angst dat we geen eten zullen hebben, slaat uiteraard in deze tijden van vrijhandel op niets. Zolang er kapitalisten zijn, zijn er mensen die ons eten zullen verkopen. De Amerikanen verkochten trouwens tijdens de Koude Oorlog ook massa's voedsel aan hun aartsvijand de USSR.
als ze willen verkopen, ja... Aan Cuba bvb niet. trouwens, wanner je zelf geen voedsel hebt, dan wordt voedsel wel een heel gevaarlijk en imperialistisch wapen...

ha, ze zijn nu bezig op terzake over GGO's... laat mij niet lachen "een weldaad voor de landbouwers". pfff voor de industrie ja...
en wie het niet zo ziet, die kent de kapitalistische industrie nog niet...
kijk naar de sojavelden in argentinië: het rendement ligt nauwelijks hoger, het gebruik van chemicaliën is na twee jaar de hoogte ingeschoten; de argentijnse zelfvoorziening van allerlei noodzakelijke levensproducten komt in het gedrang... de handelsbalans is niet echt positief te noemen...
www.wervel.be
Ik ben er een groot voorstander van om de landbouwers - net zoals de zelfstandigen - een beter sociaal statuut te geven, maar niet zoals het nu gebeurt.
Cuba is natuurlijk wel een geval apart. Toch komen ze er allerminst om van de honger, de EU heeft -dacht ik- geen embargo tegen Cuba.
Je moet het nogal bruin bakken om een wereldembargo tegen je land op te lopen, denk ik.

Over GGO's ken ik niet genoeg, moet ik zeggen...
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden