Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco
Nee, dat zou niet eerlijk zijn. We moeten doen zoals in het rechtsysteem: iemand is onschuldig totdat de misdaad voldoende bewezen is.
Maar goed, wat is dan voor jouw een voldoende bewijs om niet hypocriet te zijn? Of met andere woorden, wat zou bv. ik moeten trachten te bewijzen?
|
Eerlijk, wie heeft gezegd dat het leven eerlijk is? En je moet niks bewijzen, als je persoonlijk met mij om zou gaan is wat je doet mijn bewijs, een forum verteld niks op dat vlak.
Citaat:
ja, onze cultuur is een tikkeltje beter op het vlak van honden eten. Ik heb liever een inconsistente ethiek die zegt dat je varkens wel en honden niet mag opeten, dan een consistente die zegt dat je zowel varkens als honden mag opeten, want in die inconsistente ethiek zijn dan tenminste de honden gespaard.
|
Voila, je komt zelf al af dat je liever hypocrisie hebt dan rauwe rechttoe rechtaan consistentie.
Citaat:
Mijn ethiek is alleszins niet onmenselijk, want ik ben een mens
|
Jouw ethiek is zodanig dat een deel van de menselijke natuur ontkent moet worden.
Citaat:
en ik denk dat mijn levensstijl haalbaar zou moeten zijn voor de meeste mensen.
|
Haalbaar, jazeker. Maar zonder dwang, alleen voor liefhebbers.
Citaat:
Ik vraag niet om zelfmoord te plegen ofzo...
|
Neen, maar je vraagt/eist mij wel een deel van "mijn leven" op te geven.
Citaat:
ik denk niet dat ons verbod op het eten van honden of dolfijnen is ingegeven door een religie...
|
Is er een verbod op't eten van Dolfijnen? En honden, da's gewoon omdat de meeste honden "hier" huisdieren zijn, ergo eigendom van iemand die niet wil dat zijn hond opgevroten wordt.
Citaat:
maar hebben daarom de Abrahamitische godsdiensten een verbod op het eten van appels?
By the way: Eva kon moeilijk een dier eten als symbool voor de kennis van goed en kwaad, want in het paradijs was iedereen vegetarisch.
|
De Abrahamistische godsdiensten stellen de vrouw zowiezo al achter op de mannen, dus die gaan stellen als voorbeeld is al helemaal van de pot gerukt. Maar ik haalde de appel aan als voorbeeld hoe religie alles verneukt.