Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal
Als je absoluut eerlijk wil zijn (wat een sociaal systeem nooit is) dan moet je je rechten zien opbouwen niet alleen naar dienstjaren, maar ook hoeveel je toen hebt bijgedragen. En dan nog eens rekening houden met het % winst dat je geld zou opgebracht hebben als je het zelf had belegd.
Maar het gaat hier om een sociaal systeem, dwz dat de sterkere schouders meer betalen, en eigenlijk minder ontvangen tov de anderen. Wat dan weer niet zo is voor ambtenaren...
vooral ambtenaren zijn en blijven een zware kost voor de maatschappij. Ze worden al betaald tijdens hun loopbaan van hetgeen de staat aan ons verdient, en hun pensioen ligt dan ook nog eens hoger...
afschaffen die boel: slechts één statuut: werknemer.
|
Bal,
lissen keirfelie, aai wil onli seei dis wans:
heel mijn leven ambtenaar geweest, en ik ben er zeker van dat een aantal van mijn chefs anti-flaminganten waren (zeker sommige van die franstaligen uit het begin van mijn loopbaan).
Je mag er vergif opnemen, dat als ze me hadden kunnen ontslagen, dat ze het gedaan zouden hebben.
Op puur politieke motieven.
Ze zouden er de grootste leugens voor uit hun botten hebben durven slagen.
Geloof me vrij: een ambtenaar heeft een ander statuut nodig.
(hetgeen niet betekent dat de huidige regeling perfekt is: helemaal niet, maar da's dan wel een andere diskussie.)