Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2010, 06:09   #260
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
eerlijkheid heeft te maken met onze keuzes. Wij kunnen eerlijke of oneerlijke keuzes maken. dat de natuur oneerlijk is, is hierbij niet relevant. Dat er moordenaars rondlopen rechtvaardigt niet onze keuze om iemand te vermoorden...
De hoofdreden waarom ik geen mensen vermoord is omdat er teveel gezeik met meekomt. Maar da's een keuze die ik maak nietwaar.
Citaat:
jazeker, in dit geval wel. Leven is belangrijker dan consistentie
Leef jij maar in een leugen dan, ik doe daar niet aan mee.
Citaat:
goh, als dat waar is, dan moeten we dat dan maar doen hé.
U doet maar, ik doe mijn ding, en laat het ons daar bij houden. Maar kom niet af "Gij Moet".
Citaat:
Wat wij moeten doen is mensen informeren en ervoor warm maken. dat is onze plicht.
U vind dat uw plicht, Ik doe niet mee hoor.
Citaat:
en het hangt ervan af wat je met dwang bedoelt. Ja, dwang kan tot op zeker hoogte, bv in de vorm van belastingen, financiele stimuli, enz...
Daar komen we er weer, U wil Uw waanbeeld opdringen en geen middel is je te laag om Uw wensen te laten uitkomen.
Citaat:
Ja, van ons hebzuchtig kantje... Maar dat is niet zo erg dat we dat opgeven...
Als je dat zo wil zeggen... ik vind er niks hebzuchtigs aan, aan vlees eten. Wel lekker. Noem het hedonistisch, zelfzuchtig, zelfs egoïstisch...
Citaat:
ja: handel in dolfijnenvlees mag hier niet. Je mag geen dolfijn eten op restaurant.
Wettelijke restrictie, opgelegd door geitenwollensokken die teveel Flipper hebben gezien.
Nu moet ik wel toegeven, dat een iets betere "zee-veeteelt" en jachtbeperking ten zeerste nodig is. Ook de oceanen zijn niet onuitputtelijk. En met 7 miljard vreters, zelfs al zouden ze alleen het plankton en zeewier opeten, is teveel van't goeie.
Citaat:
Er zitten ook heel veel honden in asielen (omdat vele mensen hun hond ergens achterlaten als ze hem beu zijn; je kent de problematiek wel denk ik)
Die mensen zouden op zijn minst eens goed op de vingers getikt moeten worden. Een hond is een gevaarlijk kind dat goed opgevoed moet worden en tot op het laatst onderwezen en geleid. Wat niet let dat ik de meeste honden wel leuk vind, als kameraad, dienaar of zelfs maaltijd.
Citaat:
En er worden honden gekweekt om ze te verkopen als huisdier (en daar ben ik fel tegen).
Zolang er kopers zijn, zullen er verkopers zijn, wetten of geen wetten.
Citaat:
Dus zou men ook honden kunnen kweken voor het vlees. Maar we vinden dat dat niet mag.
Een kunstmatige restrictie, weeral het gevolg van snoepje wattenbreinen.
Ik vind dat het wel mag, maar ik doe het niet omdat de gevolgen teveel moeite kunnen vergen. Oftewel, de overweging om tegen de "grote groep" in te gaan of niet is gemaakt. Maar wat me niet gaat beletten op zijn minst mijn smaakpappillen de kans te geven hun democratische mening te brengen. Als ik ooit ergens kom waar het wel moreel aanvaard is een puppy op grootmoederswijze te serveren. (kans is wel heel klein)