Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2010, 06:41   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Euhmm .. als ik moet werken heb ik wel een pak meer uitgaven dan als ik thuis ben hoor. Voor het beginnen 70 kilometer per dag dat ik werk om over en weer te rijden. Voor een fultimer is dat dus 70 x 5 (dagen) x 4 (weken) dus 1400 kilometer per maand, ttz al gauw twee naftetankskes extra en uwen auto veel vlugger op onderhoud plus extra slijtage.
Als werker moet je rap rap je boodschapkes doen wat dus resulteert dat je prijzen moeilijker kan vergelijken en dus dikwijls het duurste koopt. Op veel werken moet men er "deftig" voorkomen dus extra kosten voor kledij.
Na de uren moet je je sociaal contact met je collega's nog even onderhouden dus minstens één rondje dat jij betaalt. Als er verjaardagen zijn of kindjes worden geboren of zo ... tja ... een kadootje.
Tijd om te strijken en te kuisen is er niet dus een kuisvrouw en uwen strijk op de hoek van de straat ...

Wie dopt heeft gene auto nodig dus daar spaar je een gigantisch bedrag mee uit. Een dopper staat op om elf uur en slaat dus zijn ontbijt maar over vermits hij binnen een uurke al zal middageten. Veel eten doet hij niet want hij heeft niet veel moeten verbruiken ... en zo kunnen we nog een beetje doorgaan ...
Kost tijd en geld hé? Er schiet niet veel tijd meer over.
Dus voor een dopper blijft er enkel nog over; ofwel voor wat minder geld doppen en geen extra onkosten en tijd spenderen aan die zaken....ofwel gaan werken voor peanuts extra.
Dus geen echte keuze wat betreft de financiële kant doorgaans.
Maar wel de keuze om veel vrije tijd te hebben of geheel geen vrije tijd te hebben.

Lastige keuze...wat zou men kiezen?