Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2004, 21:15   #98
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Hoe werd het dan gebracht in de krant? Toch niet voluit op de voorpagina neem ik aan, of is de komkommertijd al aangebroken?
A.u.b.:

Citaat:
Belgicisten vinden N-VA racistisch - 22/05/2004

BUB, het piepkleine partijtje dat staat voor Belgische Unie, dient klacht in tegen de N-VA wegens schending van de anti-racismewet. Het Belgicistisch partijtje vindt dat de Vlaams-nationalisten al te veel ,,de Waalse bevolking van België uitschelden voor profiteurs omdat ze teveel geld zouden krijgen van de sociale zekerheid''.

N-VA'er Bart De Wever kan er best mee lachen: ,,Volgens de BUB mag de N-VA er de bevolking niet op wijzen dat een gemiddeld Vlaams gezin elk jaar meer dan 5.000 euro betaalt voor de geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië.'' De Wever meldt terloops dat BUB wel bij de N-VA kwam aankloppen voor een handtekening van een parlementslid voor het indienen van zijn verkiezingslijsten. Hij kreeg bovendien een e-mail onder ogen waarin BUB-leden worden opgeroepen om zich op internet in allerlei discussiefora voor te doen als ex-CD&V'ers die ontgoocheld de partij hebben verlaten wegens het kartel met N-VA.

Overigens: BUB dient alleen klacht in tegen N-VA. Niet tegen hetVlaams Blok, dat nochtans even Vlaamsgezind is. (PDB)
Bedankt!

Het lijkt me heel simpel: aan wat hier staat is niets gelogen. "Hij kreeg een e-mail onder ogen": dat klopt. Of het ook waar is, daar spreekt de krant, noch de N-VA zich over uit volgens dit bericht. Rectificatie lijkt me dus niet nodig.
Dimitri is offline