Europees Commissaris
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Watje
Vandale
sek·sis·me: verschijnsel waarbij personen op grond van hun geslacht een bepaalde rol wordt toebedeeld
Wanneer ik een vrouw de rol toebedeel van borstvoedster, dan ben ik volgens deze definitie seksistisch 
|
Nah, u misinterpreteert de term seksisme overduidelijk. Een vrouw de rol van 'voedster', 'moeder', 'kraamvrouw' of 'baker' toebedelen is geen uiting van seksisme daar dit een louter biologische oorsprong heeft. Een vrouw omwille van haar vrouw zijn ongeschikt achter voor (zogenaamde) 'zware arbeid' is dat echter wel. Net zoals van oordeel zijn dat vrouwen enkel in staat zijn tot het verrichten van arbeid waarvoor men aangeboren, en dus geen aangeleerde, eigenschappen moet bezitten.
Het werd hier overigens wel bijzonder stil moet ik zeggen. Vinden onze LSP'ers seksisme dat plots en ineens toch niet meer zo belangrijk?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
|