Los bericht bekijken
Oud 2 juni 2010, 11:08   #166
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben nva-stemmer en zeker geen blok-stemmer.

Rassisme vind ik erg verwerpelijk.

Maar in het vaststellen dat iemand hier in Vlaanderen binnenkomt vanuit het buitenland, en zomaar een maandelijkse vergoeding krijgt die het pensioen van een zelfstandige, een arbeidersweduwe ... ruim overtreft ... daar zie ik geen rassisme in.
Duidelijk: in het vaststellen van dat feit, zie ik geen rassisme schuilen.

In het formuleren van diezelfde boodschap, op een manier die een glimlach doet verschijnen, op een manier die gemakkelijk onthouden wordt ... - dat is een kunst - zie ik evenmin rassisme.

Als ik van mening ben dat de nva niet mag politiek samenwerken met het Belang, omdat ze anders mijn ene kleine stemmetje kwijt zijn, dan is dat niet gelegen aan die vaststellingen en aan die feiten.

Het is alleszins mijn indruk dat wie die twee laatste uitspraken (uw pensioen zit in de pocket van Mohammed en leven als Mohammed in B.) misbruikt worden, omdat sommigen het Belang alleen maar willen bestrijden:
- de ene omwille van het anti-belgissisme
- de andere omwille van het anti-kommunisme
- en nog een andere omwille van de konkurrensie in het rechtse kamp.

Voorts nog even herhalen,

diksit Luc Broes:
VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen.
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline