Los bericht bekijken
Oud 2 juni 2010, 12:00   #271
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
1)Dat heeft er niets mee te maken. Uw antwoord is totaal naast de kwestie. Wat Nederland of België nu wilden of niet wilden, neutraal of niet neutraal bleven, het zal Hitler een zorg zijn geweest. Hij trok zich daar geen moer van aan. Hij wilde Frankrijk en Engeland verslaan om daarna zijn handen vrij te hebben in het Oosten. Eigenlijk was de fameuze 'blitzkrieg' louter preventief.
Dat was ook mijn punt, het ging erover of Hitler ons zijn taal wou opdringen of niet. Dat was niet het geval. Voor Hitler draaide het ook om preventie zoals ik hier:

Citaat:
Zijn inval in Nederland kwam er voornamelijk op aandringen van zijn luchtmachtgeneraals die bases nodig hadden van waar uit ze Engeland konden bestoken. België werd bezet om de Maginot-linie te omzeilen.
Hitler beschouwde Nederlanders en Vlamingen zeker niet als minderwaardig, tenzij het om Joden ging.

Punt is, ge zijt niet voldoende geïnformeerd in deze. Hitler was inderdaad een verschrikkelijk man, maar zijn taal opleggen aan West Europa was nooit onderdeel van zijn plannen.
en hier:
Citaat:
Ik maak helemaal geen denkfout. Op dat ogenblik behoorde zowel België als Nederland niet bij de Geallieerden. Beide landen wilden hun neutraliteit niet opgeven om zo tot het laatste ogenblik de oorlog te proberen voorkomen. Hitler wou geen komaf maken met West-Europa, hij wou altijd al naar het oosten oprukken. Misschien moet ge eerst eens geschiedenisboeken openslaan over die periode voor ge mij zogezegde "denkfouten" probeert aan te smeren.
én hier:

Citaat:
Dat is onzin. Er is geen historische grond voor die bewering. Duitsland wou toendertijd zijn cultuur niet perse opdringen aan het westen
probeer duidelijk te maken.

Dit alles was een antwoord op de belachelijke stelling:

Citaat:
Als we in 1945 tegenslag hadden gehad dan praatte iedereen in onze contreien nu vlot Duits.
Dat gij zelf u eerst akkoord verklaart met mijn stelling en dan zegt dat ik fout zit begrijp ik niet, tenzij het uw manier is om naast de kwestie te gaan om uw politieke tegenstander in diskrediet te brengen. Dat vertelt veel over u, héél veel.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden