Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
U zit over gans de lijn fout. En als u dan ook nog het lef heeft te beweren dat Duitsland zijn cultuur niet wilde opdringen aan de rest van Europa, dan raad ik u aan een geschiedenisboek ter hand te nemen. En wel dringend. Bovendien, het laatste citaat dat u aanhaalt, is wel de waarheid , maar die komt wel niet van mij.
|
Ik zei,
West-Europa, geef eens één betrouwbare bron waarin Hitlers beleid in die zin wordt uitgelegd? Ik lees namelijk enorm veel geschiedenisboeken en nergens vermeldt men deze ideeën waarvan gij beweert dat ze bestaan.
Hitler ging ervan uit dat onze democratieën verrot waren. Hij mocht zo lang zijn zin doen van zowel Frankrijk als Engeland dat hij ook dacht dat Polen er wel bij kon. Hij hield in dat stadium geen rekening met de Geallieerden. Hij liet zelfs zijn westgrens praktisch onbewaakt ten tijde van de "Sitzkrieg" die erop volgde.
Voordien, toen zijn troepen het Rijnland bezetten, hadden die zelfs amper munitie. Duitsland heeft ons bezet omdat Frankrijk en Engeland het de oorlog verklaarden en wij de kortste weg waren om de Maginot-linie heen. Het was Hitlers bedoeling om Lebensraum te zoeken in het oosten, niet het westen.
Die laatste quote kwam niet van u, ik reageer enkel omdat ge blijft ageren tegen mij. Ik heb nergens beweert dat die quote van u is maar ik daag u nu wel uit die stelling te verdedigen, als ge daar toch achterstaat.