Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Is er dan iets mis met die studie?
Stel: er bestaat een studie die aantoont dat er EU-gelden misbruikt worden in Griekenland. De studie komt uit, maar niemand reageert in de EU. Later kom ik er meerdere keren op terug. Ben ik dan plotseling bezig met het stigmatiseren van het Griekse volk?
Neen, welnu wijzen op de transfers en de KBC-studie aanhalen ("studies" is trouwens een juister woord) is dat evenmin.
|
Is er iets mis met het rapport Van San?
Ik citeer nogmaals de Gentse rechter:
De door het Vlaams Blok hierbij aangebrachte feiten, cijfermatige gegevens en statistisch materiaal strekken er duidelijk niet toe de bevolking louter te infomeren of op te komen tegen bepaalde wantoestanden, hetgeen uiteraard is toegelaten, doch wel degelijk, gelet op de systematische en eenzijdige wijze waarop deze gegevens worden aangebracht en op de daarbij gehanteerde slogantaal of sarcasme, de bevolking aan te zetten tot vreemdelingenhaat en deze ook warm te maken voor de voorgestelde discriminerende maatregelen.
Ook hier gaat het dus om feiten en naakte cijfers.
Waar wordt de blok-VZW op aangesproken?
Juist: op haar wijze van die cijfers te hanteren.
De N-VA flikt identiek hetzelfde.
Hoe waar die studie van de KBC ook moge zijn, de N-VA mag ze niet systematisch en eenzijdig hanteren om de Vlamingen en Walen tot broodnijd aan te zetten.
|
U antwoordt compleet naast de kwestie. De N-VA gebruikt objectieve cijfers om scheeftrekkingen en verspillingen in Wallonië aan te tonen.
Wanneer iemand een zelfde onderzoek zou uitvoeren naar EU-subsidies in Griekenland en wijst op misbuik, verspilling en corruptie, discrimineert hij de Grieken dan?