Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjiro
Idd... Laten we daarmee is beginnen. Hoeveel was het weeral? 2000€ / Vlaming? En dan hoor je die berichten dat men vooral in het Franse deel, de nodige onzinnige medische onderzoeken doen, om geld binnen te halen. En waar komt dat geld vandaan. Ja ja, Sociale zekerheid.
Het is moeilijk te begrijpen dat gans die klucht blijft verder gaan. Wallonië is in feiten een spilzieke, dominerende vrouw, waarmee we getrouw zijn. Dat grapje is goed voor effen, maar op een bepaald moment zal de echtscheiding er ook van komen. Net zoals in een huwelijk, is het geven & nemen. Als men geen balans vind, dan loopt het fout.
In feiten zijn we nu in de echtscheiding procedure gekomen. Het verdelen van de goederen. Maar jammer genoeg heeft de tegenpartij niet door, dat het gedaan is met het liedje, en blijft kwistig vasthouden aan de positie.
|
Het zal u misschien geen plezier doen, maar ik vind deze vergelijking niet echt geslaagd.
Maar als we dan toch zo'n beeldspraak moeten gebruiken, maak van Vlaanderen dan maar de onderdanige, slaafse en huilerige domme trien, en van Franstalig België de bazige, lompe, luie en aan drank en gokken verslaafde bullebak van een vent.
Ik hoop oprecht dat het domme wijf 'Moeder Vlaanderen' nu eindelijk eens haar dreigement waarmaakt, haar koffers pakt, en er vandoor gaat. Ze mag wat mij betreft daarbij de voordeur eens goed laten knallen, zodat de zatladder in z'n sofa wakker schrikt, en met z'n groot bakkes op de grond smakt. Als-ie daarbij een paar tanden kwijtspeelt, is dat mooi meegenomen.