Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii
Hierover moeilijk doen is ronduit belachelijk en getuigt van meer dan een klein beetje xenophobie.
Om te beginnen proeft ge het verschil niet eens of vlees al dan niet halal is; dus wat is dan het probleem? De Moslims zijn tevreden, en de niet-Moslims merken geen verschil. Met andere woorden het gaat hier enkel om de andere zijn speelgoed afpakken uit anti-pathie. Kinderachtig is dat. Ik ben persoonlijk agnostisch, maar als mensen nu in een Godsdient geloven is dat toch hun recht in een democratie? Of niet soms? Of enkel 'de goeie' Godsdienst? Kunnen we dan niet meteen een inquisitie invoeren? En autochtone Moslims - naar waar moeten die dan terugsturen? Of gewoon 'uitroeien' gelijk op deze forum een fan van Van Themsche gisteren voorstelde?
Haat en minachting lossen echt niks op hoor.
|
Als ge toch geen verschil proeft, waarom willen de moslims dan perse halal? Voor de ridicule voorschriften van hun geloof. Het artikel stond vandaag in het Belang van Limburg (waar de visie van de school uitgebreid aan bod komt en ook de uitleg van zone halalslager). Hun achterlijke eisen beperken de keuzevrijheid van de niet-moslims: zij krijgen geen varkensvlees meer op hun bord, gewoon omdat een minderheid dat niet mag eten. Seffes gaan ook nog de Joden koosjer eten eisen, de Hottentotten een portie olifantenslurf,...en de kleuters moeten dat allemaal maar slikken (letterlijk).
Het meest frappante vond ik nog de uitleg van die halalslager: halal betekent dat het vlees enkel mag komen van een slachter die moslim is, voor de bereiding idem, maw het mag niet bezoedeld worden door de vuile pikkels van ongelovigen (anders wordt het haram). Van concurrentievervalsing gesproken, enerzijds de school verplichten enkel halalvlees aan te bieden en dan nog gaan zeggen bij wie het moet gehaald worden. Maar als een verkoper van garagedeuren geen moslims wilt voor die garagepoorten te plaatsen (met het nep-argument dat de klanten dat liever hebben) dan is het racisme maar zeggen dat ongelovigen geen halalvlees mogen bereiden (omwille van de even grote drogreden dat het anders 'bezoedeld' is, volgens één of ander religieus boekske) dat moet dan wel kunnen.
Dan zwijg ik nog over het feit dat de slachtwetten werden versoepeld (ten nadele van het dierenwelzijn) om dat volkje ter wille te zijn. Moest ik kinderen hebben op die school zou ik ze presto in een andere school inschrijven. Een school waar een minderheid niet bepaalt wat iedereen wel en niet mag eten.