Demonen
Hilarisch moment gehad dankzij een wat oudere klant vandaag. Ik werk ondertussen in de kringloopwinkel te Baarn. We hebben een aardige collectie elpees en daar was hij aan het snuffelen in de elpees. Toen hij bij de kassa kwam met een stapel onder zijn arm en ik alles aan het intikken was op de kassa, begon die man volgende verhaal: ''meneer er staat een elpee in de rekken en als u die in huis haalt, die brengt ongeluk. Ik vind dat die eigenlijk vernietigd moet worden. Als ik die koop, mag ik ze dan stukmaken?'' Waarop ik antwoordde ''als u betaalt mag u ermee doen wat u wil.'' Ging die man die elpee halen en terwijl ie terugkwam verder vertellend: ja dit is echt duivelse muziek hoor, als je die opzet vliegen er overal duivels door je huis.'' Het was dus een elpee van CCR (Credence Clearwater Revival) eentje van 3 euro 50 (20 greatest hits) en die man betaalde en heeft dus voor mijn ogen die elpee stukgemaakt. Tijdens dit ritueel bleef ie beweren dat alles van die band verbannen moest worden. Dankzij zo een mensen voel ik me vrij normaal.
|