Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2004, 10:36   #1
sapere_aude!
Vreemdeling

Standaard

Ik vraag me al een tijdje af wat Steve Stevaert heeft tegen de intellectuele klasse in ons land.

Persoonlijk heb ik heel veel respect voor mensen die niet gestudeerd hebben en het toch maken en voor bekwame arbeiders, maar ik heb ook respect voor mensen die de moeite hebben gedaan om 3-4-5-7 jaar te studeren. Waarom kan Steve Stevaert dit respect niet opbrengen. In elke discussie moet hij kunnen uithalen naar "de professoren". Persoonlijk vind ik dit spijtig. Een maatschappij kan niet werken zonder arbeiders, maar ook niet zonder mensen die nadenken over de maatschappij.

Wat ik me nog meer afvraag is waarom zoveel studenten niet zien hoe Steve uithaalt naar intellectuelen.
"... Wel denk ik dat de meeste intellectuelen niet erg moedig zijn. Ze buigen veel te gemakkelijk voor de macht. En een intellectueel die niet moedig is, heeft geen enkel maatschappelijk nut. Dat in tegenstelling tot een loodgieter die - moedig of niet - altijd soelaas kan bieden wanneer het sanitair ontstopt moet worden." (Torfs, R.)
sapere_aude! is offline   Met citaat antwoorden