Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Ik wordt twee dingen gewaar :
1) de mensen zijn Leterme echt kotsbeu. "Hij gaat toch niet *opnieuw* premier worden??". Of dat zich ook vertaald in een afkeer van de CD&V weet ik niet.
2) Iedereen zegt dat de N-VA een monsterscore zal halen.
|
"Vaste" cvp stemmers zullen niet in grote getale een andere partij kiezen. De ouderen weet je wel. De jongere garde stemt meestal met verstand, hoewel sommigen toch zullen kiezen voor wat de CD&V eigenlijk zou moeten zijn.
NVA zal zeker stijgen. Spijtig genoeg zal het niet voldoende zijn om de andere partijen de ogen te openen. Als ik Groen! bvb op tv zie debatteren, dan is het alsof die prutspartij (klein) het land gaat redden, en hun trotkistische opvattingen de enige remedie zijn.
Tot hiertoe heb ik van de debatten geleerd dat in elke partij wel stukjes van de antwoorden op de crisis te vinden zijn. Een slimme premier weet die te vinden en de puzzelstukken dusdanig neer te leggen dat ze in elkaar passen.
Eerst moeten we echter langs de kaap van BHV en de staatshervorming, waarbij de staatshervorming superbelangrijk is, daar elke Vlaamse partij een andere oplossing heeft voor de crisis, maar bijna allemaal gerekend op een staatshervorming, en dat in elkaar passen, met daarop dan nog eens de Franstalige visies van de eventueel deelnemende partijen... zal niet makkelijk zijn. We hebben een echte PATRON nodig. We zullen zien wie er na 13 juni opstaat en KORDAAT de leiding neemt.