Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Die woorden laat ik voor rekening van grimbergen. Ik citeer De Standaard:
Daaruit maak ik op dat de kans eerder groot is dat het om een moslim gaat. Maar zoals gezegd, dat doet er niet toe zolang de motieven niet gekend zijn. De man heeft in elk geval een verleden van geweldplegingen.
Mijn opmerking over dat moslim zijn naar wat grimbergen beweert, is gewoon eerder terloops omdat de kans groot is als je daarin even eerlijk kan zijn. Mijn grootste ergernis is dat men doodslag predikt en geen moord, net zoals Steve_M het met me eens is. Iemand die in de jaren '90 en 2000 reeds vaak voor gewelddaden voor het gerecht moest komen en dan in 2007 uit zijn huurhuis werd gezet wegens "een conflict met de verhuurder" en dan in koelen bloede 3 jaar wacht om met een vuurwapen (vergunning?) twee mensen dood te schieten, dat is geen passionele moordenaar. Dat is berekend.
|
Naar wat ik op TV hoorde had hij 't wapen "op straat gekocht" Lijkt me vreemd. Ik geloof wel dat wapens zonder al te veel zoeken te koop zin, maar "op straat"?
Citaat:
En misschien was de man niet nuchter, maar dan kan hij verdomd goed schieten om, met naar ik aanneem volgens de berichtgeving met 2 kogels per persoon te doden. Want het is weinig waarschijnlijk dat hij een shotgun ongezien de rechtbank binnen kon smokkelen.
|
Een pistool 7,65 mm Op uitzonderingen (Mauser en Tokarev) na is dat een "licht" caliber dat een zeer juist schot of "geluk" vraagt om zo te doden. Van de Tokarev zullen er hier wel op de zwarte markt zijn.
IMHO één van die verongelijkte mensen, dikwijls eenzaten, die jaren "broeden" en uiteindelijk obsessioneel worden. Zo heb ik er gekend.